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フルトン・J・シーン司教精神分析に対するアメリカの公的な批判者、1947-1957年
Bishop Fulton J. Sheen: America's public critic of psychoanalysis, 1947-1957.
PMID: 31583711 DOI: 10.1002/jhbs.22000.
抄録
この論文では、1940年代から50年代にかけてのアメリカにおけるフロイト精神分析の普及におけるフルトン・シーン司教の役割を検証する。社会史家は、フロイトの考えがこの時期のアメリカ文化に浸透していたと主張しています。彼らの主張は主に、精神分析が文化的エリートや大学教育を受けた人々に与えた影響について語っていますが、フロイトの思想が一般の男性や女性にも影響を与えたことも示唆しています。前者の場合、影響を受けたグループは小さく、全体の人口を代表するものではありませんが、後者の場合、証拠はまばらで印象的です。後者の場合は、証拠がまばらで印象的である。彼らの考察で無視されているのは、フロイトに関する彼の意見は、彼のテレビ番組『人生は生きる価値がある』の人気絶頂期に3,000万人の視聴者に達したフルトン・シーンの影響である。シーンの視聴者は、より包括的で、アメリカの主流派を代表する視聴者でした。彼が多くのアメリカ人に提示した精神分析に対する否定的で非常に警戒心の強い見方は、大学教育を受けた多くの人々に奨励され、受け入れられていた見方とは逆で、フロイトと精神分析療法に対する彼らの見方の両方を形成した可能性が高いのです。
This paper examines the role of Bishop Fulton Sheen in the popularization of Freudian psychoanalysis in the United States during the 1940s and 50s. Social historians argue that Freudian ideas were pervasive in American culture during this period. While their claim speaks mainly to the impact of psychoanalysis on the cultural elite and college educated, they also suggest that Freudian ideas affected ordinary men and women. In the former case, the group impacted is small and not representative of the population as a whole; in the latter, the evidence is sparse and impressionistic. Neglected in their consideration is the influence of Fulton Sheen whose opinions on Freud reached an audience of 30,000,000 during the height of the popularity of his TV show, Life is Worth Living. Sheen's audience was more inclusive and representative of mainstream America. The negative and highly cautionary view of psychoanalysis he presented to many Americans was contrary to that which was promoted to and embraced by many of the college educated and likely shaped both their views of Freud and psychoanalytic therapy.
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