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世界保健機関(WHO)のガイドラインに従ったオーストラリアの庇護者集団全体の自傷事件報告の質の評価
An evaluation of the quality of self-harm incident reporting across the Australian asylum seeker population according to World Health Organization (WHO) guidelines.
PMID: 32539751 PMCID: PMC7296646. DOI: 10.1186/s12888-020-02709-7.
抄録
背景:
亡命申請者は自傷行為のリスクが高く、自傷行為の個人的および公衆衛生上のコストが高い。本研究の目的は、オーストラリアの庇護申請者集団における自傷行為の報告の質を、処理方法(コミュニティベース、コミュニティ拘留、陸上拘留、ナウル、マヌス島など)別に評価することである。
BACKGROUND: Asylum seekers are at elevated risk of self-harm, and the personal and public health costs of self-harm are high; yet the monitoring and reporting of self-harm has been limited and lacking in transparency. This study aims to evaluate the quality of self-harm incident reporting across the Australian asylum seeker population, including by processing arrangements (i.e. community-based, community detention, onshore detention, Nauru, and Manus Island).
方法:
2014年8月1日から2015年7月31日までの間にオーストラリアの庇護者集団全体で報告されたすべての自傷行為は、情報自由法により入手した。我々は、世界保健機関(WHO)の自傷行為報告ガイドラインに従って、自傷行為報告の質を評価した。
METHODS: All self-harm incidents reported across the entire Australian asylum seeker population between 1 August 2014 and 31 July 2015 were obtained via the Freedom of Information Act. We assessed the quality of self-harm incident reporting according to the World Health Organization (WHO)'s self-harm reporting guidelines.
結果:
合計949件の自傷行為の報告が評価された。自傷行為の日付、場所(処理の手配)、時間が日常的に報告された。性別はすべての事件の3分の2未満(62.1%)で記録されていた。自傷行為に使用された方法は全事例の81.5%で報告されたが、IDC-10コードはどのエピソードでも報告されなかった。心理学的または精神医学的評価が記録されたのは全事件の4.0%で、マヌス島(10.9%)とナウル(10.0%)が最も多く、地域社会での取り決め(1.7%)と陸上での留置(1.4%)が最も少なく、地域社会での留置では全く記録されなかった。救急車は全エピソードのうち2.8%が出動したと報告されています。自傷事件の6.0%に病院への通院が報告されており、地域社会の留置所(30.3%)と地域密着型の手配(19.4%)での通院が最も多く報告されている。救急車(航空救急車)は全事故の0.4%(ナウルでは2.1%、マヌス島では1.8%)で利用されたと記録されている。
RESULTS: A total of 949 self-harm incident reports were assessed. Date, location (processing arrangement), and time of self-harm were routinely reported. Gender was recorded in less than two thirds (62.1%) of all incidents. Method(s) used to self-harm was reported in 81.5% of all incidents, though IDC-10 codes were not reported in any episodes. Psychological or psychiatric assessments were recorded after 4.0% of all incidents, most frequently on Manus Island (10.9%), and in Nauru (10.0%), and least frequently in community-based arrangements (1.7%) and in onshore detention (1.4%), and not at all in community detention. Ambulances were reported as attending 2.8% of all episodes. Hospital attendances were reported following 6.0% of all self-harm incidents, with attendances most commonly reported in incidents occurring in community detention (30.3%), and in community-based arrangements (19.4%). Medevac (air ambulances) were recorded as being utilised in 0.4% of all incidents (2.1% of episodes on Nauru, 1.8% on Manus Island).
結論:
我々の研究結果は、自傷行為データへのアクセス性と質が標準以下であり、WHOの自傷行為報告ガイドラインと矛盾していることを示している。このような報告のばらつきがあるため、自傷行為の傾向の特定、予防戦略の実施(政策レベルのものも含む)、自傷行為の臨床管理は非常に困難である。亡命希望者の自傷行為のリスクを軽減し、対応するためには、自傷行為の報告とモニタリングの改善が早急に必要である。
CONCLUSIONS: The findings of our study indicate that the accessibility and quality of self-harm data is substandard and inconsistent with WHO self-harm reporting guidelines. Such variable reporting makes the identification of self-harm trends, the implementation of prevention strategies - including those at a policy level - and the clinical management of self-harm, extremely challenging. Improved self-harm reporting and monitoring is urgently needed for mitigating and responding to self-harm risk among asylum seekers.