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絡み合った過去、より健康的な未来。アメリカン・インディアン/アラスカ・ネイティブの健康の公平性を向上させるための看護戦略
Tangled pasts, healthier futures: Nursing strategies to improve American Indian/Alaska Native health equity.
PMID: 32548947 DOI: 10.1111/nin.12367.
抄録
過去30年間で他のほぼすべての人種・民族グループの健康状態は大幅に改善しているにもかかわらず、米国のアメリカン・インディアン/アラスカ・ネイティブ(AI/AN)人口は全体的な健康状態の不平等を経験し続けている。看護師は米国の医療提供者の大部分を占めており、看護教育と実践の両方を変革することでAI/ANの健康を改善するために最適な立場にある。しかし、この可能性は、AI/AN健康の不公平が生み出され、維持されてきた歴史的・政治的条件を認識する看護師の能力にかかっている。看護師の提供者、教育者、指導者は、現在のAI/AN健康の不公平を支えている疎外と収用の持続的な条件が、現代のAI/AN健康の成果をどのように形成し続けているかを認識しなければならない。この原稿は、AI/ANの歴史的な健康政策に関する既存の文献に基づいて構築され、脱植民地的な看護の理論化と文化的安全性の枠組みを利用して、AI/ANの健康上の不公平に看護が介入するための、すぐに実行可能な一連のステップを提案する。最終的には、看護師が教育や臨床の場でAI/ANの個人やコミュニティと協力して、ヘルスケアの中で社会正義を推進するという規律上の義務に沿って、これらのアプローチをさらに洗練させることが極めて重要であることを示唆している。
American Indian/Alaska Native (AI/AN) populations in the United States continue to experience overall health inequity, despite significant improvement in health status for nearly all other racial-ethnic groups over the past 30 years. Nurses comprise the bulk of healthcare providers in the U.S. and are in an optimal position to improve AI/AN health by transforming both nursing education and practice. This potential is dependent, however, on nurses' ability to recognize the distinct historical and political conditions through which AI/AN health inequities have been produced and sustained. Nurse providers, educators, and leaders must in turn recognize how the sustained conditions of marginalization and expropriation that underpin current AI/AN health inequities continue to shape contemporary AI/AN health outcomes. This manuscript builds upon the extant literature of AI/AN historical health policy and utilizes decolonial theorizations of nursing and a cultural safety framework to propose a series of immediately actionable steps for nursing intervention into AI/AN health inequity. Ultimately, we suggest that it is crucial for nurses to collaborate with AI/AN individuals and communities across educational and clinical settings to further refine these approaches in alignment with the disciplinary obligation of promoting social justice within healthcare.
© 2020 John Wiley & Sons Ltd.