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新型コロナウイルス大発生時の研修生のための遠隔医療能力の構築:事例研究と教訓
Building Telemedicine Capacity for Trainees During the Novel Coronavirus Outbreak: a Case Study and Lessons Learned.
PMID: 32642929 PMCID: PMC7343380. DOI: 10.1007/s11606-020-05979-9.
抄録
はじめに:
病院および外来診療システムは、新型コロナウイルス(COVID-19)のパンデミックに対応して、バーチャルケア能力の構築を急速に進めている。遠隔医療における研修医の利用は、潜在的な開発と拡大の可能性のある分野の一つである。しかし、これまでのところ、この分野での研修の機会は限られており、研修医が質の高い遠隔医療ケアを提供するために十分な準備をしていない可能性がある。
INTRODUCTION: Hospital and ambulatory care systems are rapidly building their virtual care capacity in response to the novel coronavirus (COVID-19) pandemic. The use of resident trainees in telemedicine is one area of potential development and expansion. To date, however, training opportunities in this field have been limited, and residents may not be adequately prepared to provide high-quality telemedicine care.
研究の目的:
本研究では、適応された遠隔医療客観的構造化臨床試験(OSCE)が研修医の遠隔医療に特化したトレーニング能力に与える影響を評価する。
AIM: This study evaluates the impact of an adapted telemedicine Objective Structured Clinical Examination (OSCE) on telemedicine-specific training competencies of residents.
設定:
都市型大規模学術病院でのプライマリケア内科研修医
SETTING: Primary Care Internal Medicine residents at a large urban academic hospital.
プログラムの概要:
2020年3月、ニューヨーク大学グロスマン医学部プライマリーケアプログラムは、COVID-19パンデミック時の遠隔学習および社会的距離の方針に準拠するため、毎年実施している包括的OSCEを遠隔医療ベースのプラットフォームに適応させました。医療過誤をテーマとした対面でのOSCEを遠隔医療環境に適応させ、23人のプライマリ・ケア研修医に実施しました。症例固有の学習能力とコアとなる学習能力の両方が評価され、遠隔医療の状況が遭遇に与える影響について追加の観察が行われた。
PROGRAM DESCRIPTION: In March 2020, the New York University Grossman School of Medicine Primary Care program adapted its annual comprehensive OSCE to a telemedicine-based platform, to comply with distance learning and social distancing policies during the COVID-19 pandemic. A previously deployed in-person OSCE on the subject of a medical error was adapted to a telemedicine environment and deployed to 23 primary care residents. Both case-specific and core learning competencies were assessed, and additional observations were conducted on the impact of the telemedicine context on the encounter.
プログラム評価:
OSCEのケースでは、遠隔医療のコンピテンシーが必要とされる3つの分野が特定されました:技術的な熟練度、病歴、付随情報収集、身体検査を含む仮想的な情報収集、口頭と非口頭の両方の対人コミュニケーションスキルです。住民は遠隔医療トレーニングへの熱意を表明したが、遠隔医療実践への準備と、さらなるコンピテンシーとカリキュラム開発の必要性について懸念を抱いていた。
PROGRAM EVALUATION: Three areas of telemedicine competency need were identified in the OSCE case: technical proficiency; virtual information gathering, including history, collateral information collection, and physical exam; and interpersonal communication skills, both verbal and nonverbal. Residents expressed enthusiasm for telemedicine training, but had concerns about their preparedness for telemedicine practice and the need for further competency and curricular development.
DISCUSSION:
特にCOVID-19パンデミック時の遠隔医療を実施するために、研修医の能力向上に関心のあるプログラムは、技術的な熟練度、履歴や検査のスキル、コミュニケーションの重要な問題に取り組むことで、研修医の快適さと準備に大きな影響を与えることができる。また、研修医のためのデジタルプロフェッショナリズムとデジタルエンパシーのさらなる研究とカリキュラム開発も有益であろう。
DISCUSSION: Programs interested in building capacity among residents to perform telemedicine, particularly during the COVID-19 pandemic, can make significant impact in their trainees' comfort and preparedness by addressing key issues in technical proficiency, history and exam skills, and communication. Further research and curricular development in digital professionalism and digital empathy for trainees may also be beneficial.