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COVID-19、反人種主義、出版におけるジェンダーと人種の格差に関する学校心理学の反省
School Psychology reflections on COVID-19, antiracism, and gender and racial disparities in publishing.
PMID: 32673051 DOI: 10.1037/spq0000399.
抄録
学校心理学は、科学的、実践的、政策的な意味合いを持つ子ども、若者、教育者、家族に関する研究の出口です。新型コロナウイルス2019(COVID-19)のパンデミックは、K-12の学校教育だけでなく、大学教育にも大きな混乱をもたらし、教育の到達度に影響を与え、長年の不平等を浮き彫りにしています。さらに、ブレオナ・テイラーとジョージ・フロイドの殺害は、反黒人人種差別、白人至上主義、警察の残虐行為に対する世界的な抗議を促した。この論説では、教育の公平性に関連する研究の優先順位付け、テクノロジーに関連する新たな研究課題の特定、新たな研究手法の活用など、私たちの分野への潜在的な影響を強調しています。また、この時期の出版物におけるジェンダーと人種の格差の影響についても考察しています。最後に、これらの出来事を踏まえた上で、編集部がどのようにしてこの分野に貢献できるかを議論する。(PsycInfoデータベースレコード (c) 2020 APA, all rights reserved)。
School Psychology is an outlet for research on children, youth, educators, and families that has scientific, practice, and policy implications. The novel coronavirus 2019 (COVID-19) pandemic has significantly disrupted K-12 schooling as well as university training, impacting educational attainment and highlighting longstanding inequality. Furthermore, the killing of Breonna Taylor and George Floyd has precipitated worldwide protests against antiblack racism, white supremacy, and police brutality. In this editorial, we highlight the potential impacts to our field, including prioritizing research related to educational equity, identifying new research questions related to technology, and utilizing new research methods. We also consider the impact of gender and racial disparities in publications during this time. Finally, given these events, we discuss how best our editorial team can serve the field. (PsycInfo Database Record (c) 2020 APA, all rights reserved).