日本語AIでPubMedを検索
COVID-19パンデミックにおける集学的気管切開術の質の向上。グローバルな学習コミュニティの構築
Multidisciplinary Tracheostomy Quality Improvement in the COVID-19 Pandemic: Building a Global Learning Community.
PMID: 32680435 DOI: 10.1177/0003489420941542.
抄録
目的:
グローバルな集学的気管切開術eラーニングの取り組みの経験を報告する。
OBJECTIVES: To report experience with a global multidisciplinary tracheostomy e-learning initiative.
方法:
国際的な学際的専門家パネルは、気管切開術ケアのためのバーチャル学習コミュニティを構築するために招集され、ウェブベースのプラットフォーム、5つの遠隔学習(インタラクティブなウェビナー)セッション、12ヶ月間の専門家の談話から構成されています。ウェビナーの前後に構造化されたアンケート調査が、耳鼻咽喉科医、集中治療医、看護師、医療従事者、患者/介護者を含む世界中の参加者に配布されました。データは、オーディオビジュアルの忠実度、人口統計学、経験とスキルの習得に関する講義前後の評価について収集された。参加者は、NICU、小児、成人、家族のケア、技術的スキル、コミュニケーション、学習、評価、サブドメインの他に、自信のレベルを報告した。
METHODS: An international multidisciplinary panel of experts convened to build a virtual learning community for tracheostomy care, comprising a web-based platform, five distance learning (interactive webinar) sessions, and professional discourse over 12 months. Structured pre- and post-webinar surveys were disseminated to global participants including otolaryngologists, intensivists, nurses, allied health professionals, and patients/caregivers. Data were collected on audio-visual fidelity, demographics, and pre- and post-tutorial assessments regarding experience and skill acquisition. Participants reported confidence levels for NICU, pediatric, adult, and family care, as well as technical skills, communication, learning, assessment, and subdomains.
結果:
耳鼻咽喉科医、言語聴覚士、呼吸療法士、専門看護師、患者、介護者を含む 22 カ国 197 施設の参加者がバーチャル教育プラットフォームに参加しました。コミュニケーション(<.0001)、臨床評価(<.0001)、臨床ガバナンス(<.0001)において有意な改善が報告され、小児のデカンテーション(=.0008)、成人のデカンテーション(=.04)、質の向上(<.0001)にプラスの影響が見られました。回答者は、知識を実践に取り入れようとする意欲が高まったと報告しています。障壁としては、時間帯、インターネットの帯域幅、高度な技術的スキルを直接臨床に翻訳することの難しさなどが挙げられた。参加者は、実施の長さ、議論の能力、満足度、専門的な実践への適用性、議論者の専門性の点で高く評価した(中央値:5点満点中4点、4点、4点、4点、4点、5点)。
RESULTS: Participants from 197 institutions in 22 countries engaged in the virtual education platform, including otolaryngologists, speech pathologists, respiratory therapists, specialist nurses, patients, and caregivers. Significant improvements were reported in communication ( < .0001), clinical assessments ( < .0001), and clinical governance ( < .0001), with positive impact on pediatric decannulation ( = .0008), adult decannulation ( = .04), and quality improvement ( < .0001). Respondents reported enhanced readiness to integrate knowledge into practice. Barriers included time zones, internet bandwidth, and perceived difficulty of direct clinical translation of highly technical skills. Participants rated the implementation highly in terms of length, ability for discussion, satisfaction, applicability to professional practice, and expertise of discussants (median scores: 4, 4, 4, 4 and 5 out of 5).
結論:
COVID-19のパンデミックの間、バーチャル学習は教育の風景を支配してきたが、その有効性に関するデータはほとんどない。本研究では、気管切開術のベストプラクティスを普及させるためのバーチャル学習の実現可能性を実証し、多様で学際的な聴衆を巻き込んだ。しかし、複雑な技術スキルの習得にはハードルが高く、技術習得のためには実地体験が必要であることが示唆された。ウェビナーを利用したインタラクティブなビデオ会議は、知識を共有するための魅力的で拡張性のある戦略であるが、体験的なオンライン学習やバーチャルな実地シミュレーションの効果的な戦略を定義するためには、臨床結果についての更なる調査が必要である。
CONCLUSIONS: Virtual learning has dominated the education landscape during COVID-19 pandemic, but few data are available on its effectiveness. This study demonstrated feasibility of virtual learning for disseminating best practices in tracheostomy, engaging a diverse, multidisciplinary audience. Learning of complex technical skills proved a hurdle, however, suggesting need for hands-on experience for technical mastery. While interactive videoconferencing via webinar affords an engaging and scalable strategy for sharing knowledge, further investigation is needed on clinical outcomes to define effective strategies for experiential online learning and virtual in-service simulations.