日本語AIでPubMedを検索
論文「数学的学習困難な子どもたちへのデジタルベースの介入の効果」のデータと補足資料。メタアナリシス」のデータと補足資料
Data and supplemental material of the paper "Effectiveness of digital-based interventions for children with mathematical learning difficulties: A meta-analysis".
PMID: 32685633 PMCID: PMC7358259. DOI: 10.1016/j.dib.2020.105976.
抄録
論文「数学的学習困難な子どもたちに対するデジタルベースの介入の効果:メタアナリシス」(Benavides-Varela etal)のデータと補足資料。A meta-analysis" (Benavides-Varela etal.) [1] のデータと補足資料を掲載しています。メタアナリシスに含まれる研究からデータを収集し、群設計されたランダム化比較試験において、対照条件と比較して数学的学習困難のある子どもに対するデジタルベースの介入の効果を評価した。文献検索、包含基準、コーディング手順を記載した。文献検索をまとめたPRISMAフローチャートが報告され、一次研究の関連するすべての特徴のコーディングが可能になっている。これにより、他の研究者が研究の評価に必要な情報に容易にアクセスし、将来のメタアナリシスにこれらのデータを利用することができる。しかし、研究者は、研究が自分の基準に適合するかどうかを確認するために、原著論文を参照することが強く推奨される。また、補足資料では、メタアナリシスの結果を再現するために必要なすべての情報が、Rコードの構文とともに報告されています。データおよび補足資料はオンラインで入手可能である(https://osf.io/ajdnv/)。
Data and supplement material of the article "Effectiveness of digital-based interventions for children with mathematical learning difficulties: A meta-analysis" (Benavides-Varela et al.) [1] are presented. Data were collected from studies included in the meta-analysis to evaluate the effects of digital-based interventions for children with mathematical learning difficulties compared to control conditions in group-designed randomized controlled trials. Literature search, inclusion criteria and coding procedure are described. PRISMA flow-chart is reported to summarize the literature search and coding of all the relevant characteristics of the primary studies is made available. This allows other researchers to easily access to the information needed to evaluate the studies and to use these data in future meta-analyses. However, researchers are highly recommended to refer to the original papers in order to check studies suitability to their own criteria. Moreover, in the supplemental material all the information needed to reproduce the meta-analysis results is reported together with the R code syntax. Data and supplemental material are available online (https://osf.io/ajdnv/).
© 2020 The Author(s).