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J Dent Hyg.2023 Oct;97(5):58-68.

Z世代とミレニアル世代の歯科衛生学生の好ましい学習スタイルの比較

A Comparison of Generation Z and Millennial Dental Hygiene Students' Preferred Learning Styles.

PMID: 37816613

抄録

学習スタイルは歯科医療や世代間の研究で研究されてきたが、ミレニアル世代とジェネレーションZの歯科衛生学生を対象とした研究は限られている。この量的比較研究の目的は、Z世代とミレニアル世代の歯科衛生学生の好む学習スタイルに違いがあるかどうか、またどの程度違いがあるかを明らかにすることであった。南カリフォルニアにある3つのプログラムに通う歯科衛生士科の1年生と2年生に研究への参加を呼びかけた。追加の参加者は、歯科衛生士のソーシャルメディアサイトを通じて募集した。44項目のFelder-Soloman Index of Learning Styles(ILS)をオンライン調査プラットフォームを介して実施した。ミレニアル世代とジェネレーションZの参加者は、ILSの4つの次元(能動的/反射的、感覚的/直感的、視覚的/言語的、逐次的/グローバル)で比較された。データは記述統計と独立標本のt検定を用いて分析した。ミレニアル世代(n=61)、ジェネレーションZ(n=89)の合計150人の歯科衛生士学生が参加に同意した。ミレニアル世代とジェネレーションZの学生の間には、能動的/反射的、感覚的/直感的、逐次的/グローバルという次元において有意差はなかった(>0.05)。視覚的/言語的次元では統計的に有意な差があり、ミレニアル世代はZ世代よりも視覚的学習スタイルを有意に好むことが示された(=0.04)。ミレニアル世代とジェネレーションZの歯科衛生学生の学習スタイルには違いがあるかもしれない。Z世代の学生が視覚的-言語的次元でミレニアル世代と有意に異なるという所見は、言語的次元の学習スタイルへのシフトを示している可能性があり、さらなる研究が必要である。

Learning styles have been studied in dental and generational research, but research has been limited with Millennial and Generation Z dental hygiene students. The purpose of this quantitative comparative study was to determine if and to what extent there was a difference between Generation Z and Millennial dental hygiene students' preferred learning styles. First- and second-year dental hygiene students attending three programs located in Southern California were invited to participate in the study. Additional participants were recruited through dental hygiene social media sites. The 44 item Felder-Soloman Index of Learning Styles (ILS) was administered via an online survey platform. Millennial and Generation Z participants were compared on the four dimensions of the ILS: active/reflective, sensing/intuitive, visual/verbal, and sequential/global. The data were analyzed using descriptive statistics and the independent samples t-test. A total of 150 dental hygiene students agreed to participate; Millennials (n=61), Generation Z (n=89). There was no significant difference between Millennial and Generation Z students in the active/reflective, sensing/intuitive, or sequential/global dimensions (>0.05); both cohorts preferred the active, sensing, and sequential learning styles. There was a statistically significant difference in the visual/verbal dimension with Millennials indicating a significantly greater preference for the visual learning style than Generation Z (=0.04). There may be differences between the learning styles of Millennial and Generation Z dental hygiene students. The finding that Generation Z students differ significantly from Millennials on the visual-verbal dimension may indicate a shift toward the verbal dimension learning style that needs further study.