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Cult Med Psychiatry.2011 Jun;35(2):183-208.

商品化されたヘルスケアの道徳的経済を学ぶ。コミュニティ教育」、「失敗した消費者」、「倫理的な臨床家・市民の形成」

Learning the moral economy of commodified health care: "community education," failed consumers, and the shaping of ethical clinician-citizens.

PMID: 21560031

抄録

医療専門学校の指導者たちは、新進の医療従事者が健康格差に対する意識を高め、貧しい人々への奉仕に取り組むことを促進する手段として、コミュニティベースの教育を支持している。しかし、ほとんどのプログラムでは、健康格差の原因については教えられておらず、学生がこれらの経験からどのような社会的・政治的教訓を学ぶのかという疑問が生じる。本論文では、コミュニティベースの臨床教育プログラムが、米国の商品化されたヘルスケアシステムの中で、倫理的な臨床家・市民としての新人歯科医師の主観を形成するのに役立っているかを検証する。本論文では、地域密着型の臨床教育プログラムが、アメリカの商品化されたヘルスケアシステムの中で、倫理的な臨床家=市民としての新米歯科医師の主観を形成するのに役立っていることを検証する。(1)ボランティアの権利と受給者の負債という弁証法的なイデオロギー、(2)「失敗した」消費者(メディケイドや無保険の患者)に提供されるしばしば劣悪なケアを正当化する形式、(3)倫理的な臨床医・市民を特徴づける具体的な義務の形式。私は、これらのメッセージが、学生との出会いと包括的な医療システムの両方の構造化された関係を反映している方法を探り、これらのメッセージと関係に挑戦するために指導教員がとった戦略を検証する。最後に、ヘルスケアにおける社会正義へのコミットメントを促進するためには、利他主義の育成に頼るのではなく、貧しい人々の生活、貧困と健康障害の因果関係、ヘルスケアの構造と提供者と患者の相互作用への注意について、新しい実務家を教育することによって追求すべきであると主張する。このアプローチは、アメリカの商品化されたヘルスケアシステムを、権力と不平等の関係に基づいた舞台として批判的に照らすことを含んでいます。

Leaders of health professional schools often support community-based education as a means of promoting emerging practitioners' awareness of health disparities and commitment to serving the poor. Yet, most programs do not teach about the causes of health disparities, raising questions regarding what social and political lessons students learn from these experiences. This article examines the ways in which community-based clinical education programs help shape the subjectivities of new dentists as ethical clinician-citizens within the US commodified health care system. Drawing on ethnographic research during volunteer and required community-based programs and interviews with participants, I demonstrate three implicit logics that students learned: (1) dialectical ideologies of volunteer entitlement and recipient debt; (2) forms of justification for the often inferior care provided to "failed" consumers (patients with Medicaid or uninsured); and (3) specific forms of obligations characterizing the ethical clinician-citizen. I explore the ways these messages reflected the structured relations of both student encounters and the overarching health care system, and examine the strategies faculty supervisors undertook to challenge these messages and relations. Finally, I argue that promoting commitments to social justice in health care should not rely on cultivating altruism, but should instead be pursued through educating new practitioners about the lives of poor people, the causal relationships between poverty and poor health, and attention to the structure of health care and provider-patient interactions. This approach involves shining a critical light on America's commodified health care system as an arena based in relations of power and inequality.