あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Dent Educ.2012 Oct;76(10):1347-57.

口腔インプラント学における新しい上級大学院教育プログラムの実施

Implementation of a new advanced graduate education program in oral implantology.

PMID: 23066134

抄録

ハーバード大学歯学部口腔インプラント学上級大学院プログラムの教育プログラムは、教育の質、トランスレーショナルリサーチ、患者ケア、およびサービスに適用される科学的根拠に基づいています。プログラムの目的は、インプラント歯科と組織再生の臨床的および科学的分野で学術的リーダーシップを達成するために、実証済みの奨学金と患者ケアの卓越性を持つ非常に意欲的な個人を可能にすることです。前進する前に、学術プログラムを説明する詳細なカリキュラムと、事業計画(組織構造、財務的影響、市場原理を説明する経営計画を含む)、実施計画、コミュニケーション計画が策定された。入念な学術計画と事業計画により、すべてのインプラントの埋入と修復が診療管理に関して調整された、活気あるインプラントプログラムが完成した。このプログラムは、既存の臨床ケアモデルに統合されており、設立当初から財政的に自立しています。過去2年間に6人の学生が参加した。平均して、各生徒は29人の患者に79の処置を施し、46,000ドル以上の収益を上げた。カリキュラムには、講義、臨床実習、研究活動が含まれる。研究も重要な要素である。この結果は、成功への潜在的な障壁を予測し解決した、新しい学術プログラムのための詳細なカリキュラムとビジネスプランの作成に要した時間が、口腔インプラント研修プログラムの成功に役立ったことを示しています。

The academic program for the Harvard School of Dental Medicine's Advanced Graduate Program in Oral Implantology is based on scientific evidence applied to educational quality, translational research, patient care, and service. The objective of the program is to enable highly motivated individuals with proven scholarship and excellence in patient care to achieve academic leadership in the clinical and scientific fields of implant dentistry and tissue regeneration. A detailed curriculum describing the academic program, as well as a business plan (which included a management plan describing the organizational structure, financial implications, and market forces) and implementation and communication plans, were developed before moving forward. With careful academic and business planning, the result was a vibrant implant program, in which all placements and restorations of implants are coordinated with regard to practice management. The program is integrated into the existing clinical care model and has been financially self-sustaining from its inception. Six students have participated in the last two years. On average, each student performed seventy-nine procedures on twenty-nine patients, generating over $46,000 in production. The curriculum includes didactics, hands-on clinical learning, and research activities. Research is a critical component as well. The results demonstrate that the time taken to develop a detailed curriculum and business plan for a new academic program, which anticipated and resolved potential barriers to success, was instrumental in the successful implementation of an oral implantology residency program.