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日本語AIでPubMedを検索

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Br Dent J.2017 Jun;222(12):931-935.

英国南ウェールズに住む青少年のスポーツドリンクに関する知識と態度

Knowledge of and attitudes to sports drinks of adolescents living in South Wales, UK.

PMID: 28642521

抄録

背景 イギリスのスポーツドリンク市場の売上高は2億ポンドを超える。青少年は総エネルギーの15.6%を遊離糖として消費しており、推奨されている5%をはるかに上回っている。スポーツドリンクを含む砂糖入り飲料は、11~18歳の遊離糖総摂取量の30%を占めている。目的 スポーツドリンクを取り巻く子どもたちの知識と態度を調査する。12~14歳の子どもたちが参加した。質問は、スポーツドリンクがどのような人を対象としているのか、身体活動におけるスポーツドリンクの役割、口腔の健康への悪影響の可能性についての知識を中心に行われた。ブランドロゴやスポーツアンバサダーの認知度、知識と回答者のスポーツドリンクの消費量との関係が評価された。結果 回答率は87%(160人)で、89.4%(143人)がスポーツドリンクを飲んでいると回答した。45.9%がスポーツドリンクはすべての人を対象にしていると考えており、約3分の1(50人)がティーンエイジャーを対象としていた。3分の2以上がブランドロゴを知っていたが、ブランドアンバサダーを特定できたのは3分の1以下だった。約半数は、摂取によって歯が侵食される可能性があることを知っており、約3分の2は、むし歯やエネルギー補給につながることを知っていた。にもかかわらず、大多数はスポーツドリンクを飲むと答えた。結論 回答者のほとんどが、健康への悪影響についてある程度理解していたにもかかわらず、その大半がスポーツドリンクを常飲していた。したがって、清涼飲料水メーカーとともに、それらを楽しんでいるように見える思春期の消費者のために、製品のマーケティングと再製造を検討するマクロレベルでの作業が必要である。

Background The UK sports drinks market has a turnover in excess of £200 million. Adolescents consume 15.6% of total energy as free sugars, much higher than the recommended 5%. Sugar sweetened beverages, including sports drinks, account for 30% of total free sugar intake for those aged 11-18 years.Objective To investigate children's knowledge and attitudes surrounding sports drinks.Method One hundred and eighty-three self-complete questionnaires were distributed to four schools in South Wales. Children aged 12-14 were recruited to take part. Questions focussed on knowledge of who sports drinks are aimed at; the role of sports drinks in physical activity; and the possible detrimental effects to oral health. Recognition of brand logo and sports ambassadors and the relationship of knowledge to respondents' consumption of sports drinks were assessed.Results There was an 87% (160) response rate and 89.4% (143) claimed to drink sports drinks. 45.9% thought that sports drinks were aimed at everyone; approximately a third (50) viewed teenagers as the target group. Over two thirds recognised the brand logos, yet less than a third could identify brand ambassadors. About half were aware that dental erosion may result from consumption and approximately two thirds knew that they were linked to dental caries and energy provision. Despite this the majority claimed to drink them. As previously reported most of those drinking sports drinks did so because of the taste.Conclusion Whilst most of the respondents had some understanding of the detrimental effects on health the majority of them were drinking them regularly despite this knowledge. Work is therefore needed at a macro level, with soft drink manufacturers, to consider marketing and reformulation of products for adolescent consumers who appear to enjoy them.