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子どもの矯正治療のモチベーションにおける親の役割について
The role of parents in motivation for orthodontic treatment for children.
PMID: 29783218
抄録
目的:
はじめに歯列矯正治療の大きな特徴の一つは、医師と患者の協力関係にある。6歳から12歳までの子供の活発な成長には,生理的な面だけでなく心理的な面も含まれている。混合歯列期には矯正治療の動機付けがありません。矯正治療中の患者の身体的・心理的状態と精神的・感情的状態を考慮することで、最適な治療方法を選択し、その効果を予測することができる。目的:本研究の目的は、情報を提供し、親の役割や意識を高めるためのわかりやすい心理学的手法を用いることで、混合歯列期の子供の矯正治療に対するモチベーションを高めることである。
OBJECTIVE: Introduction: One of the main features of orthodontic treatment is the cooperation of the doctor with the patient. Active growth of a child's organism at the age from 6 to 12 has not only physiological but also psychological aspects of development. Motivation for orthodontic treatment is absent during mixed dentition. Only taking into account the somato-psychological status and the psycho-emotional condition of the patient during the orthodontic treatment allows to choose an optimal treatment option and to predict its effectiveness. The aim: The aim of our study was to increase the motivation for orthodontic treatment for children during the period of mixed dentition by using informative and accessible psychological methods to raise awareness and the role of parents.
患者および方法:
材料と方法:6歳から12歳までの30人の患者が矯正治療を受けました。治療には、子供とその親の治療に対するモチベーションを活性化し、強化し、強化することを目的とした、ターゲットとなる心理トレーニングが含まれています。
PATIENTS AND METHODS: Materials and methods: 30 patients at the age from 6 to 12 received orthodontic treatment. The treatment contains targeted psychological training, aimed at activating, strengthening and reinforcing the motivation for treatment for children and their parents.
結果:
結果は以下の通りです。提案された方法では、治療中断の割合が大幅に減少しました。文献によると最大35.7%、我々の研究では最大13.4%です。対照群と比較して、治療有効期間は1.6倍、患者のしつけの欠如は4倍減少した。実験群では対照群に比べて、規律を守らない患者が2.5倍少なかった。
RESULTS: Results: The proposed method gives a significant reduction in the percentage of treatment interruption - according to the literature up to 35.7%, in our study - up to 13.4%. The active treatment period decreased by 1.6 times, and the patient's lack of discipline - by 4 times compared with the control group. There were 2.5 times less undisciplined patients in the experimental group than in the control group.
結論:
結論を述べます。今回得られた結果は、混合歯列期の子どもの矯正治療に対するモチベーションを高めるために、心理学的手法を用いる必要性を証明するものである。
CONCLUSION: Conclusions: The obtained results testify to the necessity of using psychological methods to increase the motivation for orthodontic treatment for children during the period of mixed dentition.