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臨床催眠術のワイドアウェイクを学ぶ私たちは催眠術を教えることができるか?
Learning Clinical Hypnosis Wide Awake: Can We Teach Hypnosis Hypnotically?
PMID: 30260302 DOI: 10.1080/00029157.2018.1437710.
抄録
会話催眠は、より支配的な儀式的で階層的な、誘導に基づいた臨床催眠トレーニングの標準よりも、心理生物学的変化のメカニズムと一致し、臨床ケアに統合することがより現実的であるとして推進されてきた。さらに、レガシースタンダードを教えることで、臨床催眠トレーニングは教育学的整合性を欠いていると主張されてきた。この論文では、会話催眠に焦点を当てた2つの専門教育イベントの教育学と参加者の評価を研究するために、混合方法を用いたアプローチを試験的に実施することで、これらの前提に基づいています。その結果、この方法は催眠教育の影響を研究し、医療やケアへの催眠術の幅広い統合を促進するための効果的な方法であることが示された。
Conversational hypnosis has been promoted as both more congruent with mechanisms of psychobiological change and more feasibly integrated into clinical care than the more dominant, ritualistic, hierarchical, induction-based Standards of Training in Clinical Hypnosis. Further, it has been argued that, in teaching the legacy standard, clinical hypnosis training lacks pedagogical integrity. This article builds on these premises by piloting a mixed-methods approach to studying the pedagogy and participant evaluations of two professional education events that focused on conversational hypnosis. Results indicate that this is an effective methodology for studying the impact of teaching hypnosis hypnotically and fostering wider integration of hypnosis into health and care.