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Psychiatr Danub.2018 Nov;30(Suppl 7):521-526.

苦悩する身体。摂食障害における操作と不快感

The Suffering Body: Manipulation and Discomfort in Eating Disorders.

  • Maria Rosaria Juli
PMID: 30439839

抄録

16歳のピアスやタトゥーの意味とは?ティーンエイジャーの間でこの「ファッション」が爆発的に広まったことを説明する深い理由、感情的な理由、関係的な理由は何でしょうか?最近の若者や非常に若い人たちの間でのこれらの慣行の普及は、ティーンエイジャーの成長の文脈の中で身体操作に帰属する価値について考える機会を提供した。墨で塗られた身体、ピアス、その他の同様の操作は、コミュニケーションの意図を表現しており、その強さは、これらの行為の暴力性によって証明されている。しかし、メッセージの意味は、それを解読するためのツールを欠いている大人には不明瞭なままである危険性があります。自傷行為は、自分自身と自分自身の身体の疎外感との間の統合の欠如の一般的な表現として始まり、その結果、矛盾した分裂した感情が生じる。多くは、自己傷ついたジェスチャーが特に劇的な表現を表すであろう身体的自我の軽視、不評、評価の行動を明らかにする。自傷行為の症状を特徴づける変動性は、どのような状況下で有効な普遍的な定義に適用することから1を防ぐことができます。その代わりに、自傷行為の概念的な柔軟性を明らかにし、それ自体が現在の歴史的時間の中で特異な産物であることを示している。かつて野蛮な行為とみなされていたピアスや刺青が、今では普通の行為となっている社会では、装飾品と自傷行為の区別は必然的に混同されてしまう(Levenkron 1998)。自我の漏出は不必要に緩衝され、閉塞され、あらゆる手段(食物、アルコール、物質、自傷行為、買い物、クレプトマニア)を介してブレーキをかけられているベットが実際に身体の形ではなく、自己の溶解を逃れる可能性であるので。自傷行為と摂食障害には、多くの共通点があります:衝動的な、儀式的な、恥と罪悪感によって特徴づけられる隠れた行動。これらは、心理的な葛藤や緊張、怒り、孤独感、虚無感などの感情を解決するために身体を使う経験です。この2つの症候群は、戦うため、罰するため、麻酔をかけるための敵として生き、歪んだイメージと自分の体を深く軽蔑していることを報告します。病気になる体は非常に頻繁にティーンエイジャーのです。彼らは進行中の人格のアイデンティティ構造、不安定な、不安定な、揺らぎを検証するので、食べ物と体の形への執着は、主要な値を持っています。症状への執着は、この観点からのみ理解できるものであり、この自己破壊的な研究は、最後の最後まで行われたが、その下に自我の不一致への恐怖がなければ説明がつかないだろう。肉体は避難所となり、人生で耐えられない感情を体験できる劇場となる。感情的な生活を中心に展開する問題は、まさにそれです:私たちは自分の感情をコントロールできないと感じ、内側からサポートすることができずに、外部からのコントロールを試みるのです。すべてのティーンエイジャーは、それらを受け入れるには、肯定的なイメージに自分の体を統合する認知的統合を必要とするため、問題のある方法で陰部の変化を経験しています。

What is the meaning of piercing and tattoo in sixteen years old? What are the deep reasons, affective and relational, that explain the explosion of this "fashion" among teenagers? The recent spread of these practices among young people and very young people offered the opportunity to reflect on the value attributed to the body manipulation in teenager growth context. Inked bodies, pierced, and other similar manipulations, express a communicative intention, whose strength is proved by the violence of these practices. The sense of the message, however, risks remaining obscure to adults, who lack the tools to decode it. Self-injury begins as a general expression of a lack of integration between oneself and the alienation of one's own body, resulting in conflicting and split feelings. Many manifest a behavior of disrespect, disapproval, devaluation of the bodily ego, whose self-injurious gesture would represent a particularly dramatic expression. The variability that characterizes the manifestations of self-injury prevents one from applying to a universal definition, valid under any circumstances. Instead it reveals the conceptual flexibility of self-injury that appears itself as a peculiar product in the current historical time. In a society that increasingly accepts various forms of transformative intervention on the physicality of each, where piercing and tattoos, once considered barbaric practices, now these become ordinary practices, a distinction between ornaments and self-injuries becomes necessarily confused (Levenkron 1998). The ego leak is unnecessarily buffered, occluded, braked trough any means (food, alcohol, substances, self-injury, shopping, kleptomania) because the bets are not really the shape of the body but the possibility to escape the dissolution of the Self. Self-injury and eating disorder have many common factors: impulsive, ritualistic, hidden behavior characterized by shame and guilt. These are experiences that use the body to resolve psychological conflicts and feelings of tension, anger, loneliness and emptiness. The two syndromes report a distorted image and a deep disdain of their body, lived as an enemy to fight, punish and anesthetize. The body that gets sick is very often of a teenager. The food and the obsession with the shape of the body have a primary value because they validate the identity structure, precarious, shaky, of personality in progress. The adhesion to the symptom is understandable only from this point of view, this self-destructive research, carried out to the bitter end, would not otherwise be explained if underneath there was not the fear of the disagreement of the ego. The body becomes the refuge, the theater where you can experience the emotions that you cannot tolerate in life. The problem that revolves around the emotional life is just that: we feel that we cannot control our emotions, and unable to support them from within, we try an external control. All teenagers experience pubertal transformations in a problematic way, as accepting them requires the cognitive integration of one's body into a positive image.