あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
MedEdPORTAL.2018 04;14:10708. doi: 10.15766/mep_2374-8265.10708.Epub 2018-04-20.

医学部4年生の医学生を対象とした医療インターンシップのための模擬ページングと相談カリキュラム

Mock Paging and Consult Curriculum to Prepare Fourth-Year Medical Students for Medical Internship.

  • Jessica Tischendorf
  • Clare O'Connor
  • Madelyn Alvarez
  • Sara Johnson
PMID: 30800908 PMCID: PMC6342441. DOI: 10.15766/mep_2374-8265.10708.

抄録

インターンシップの紹介:

インターンシップの準備には、急性期医療管理やコンサルテーションや専門職間プロバイダーとのコミュニケーションなどの重要なスキルを磨くためのカリキュラムを含めるべきである。

Introduction: Internship preparation should include curricula to hone key skills such as acute medical management and communication with consulting and interprofessional providers.

方法:

これらのスキルを向上させるために、私たちは、医学インターンシップに参加する4年生の医学生を対象に、直接観察と同僚、教員、看護師からのフィードバックを取り入れた、専門職間の模擬ページングとコンサルテーションのカリキュラムを開発しました。この短い模擬ページングとコンサルテーションのカリキュラムは、2週間の大規模なインターンシップ準備コースの一部として設計されました。カリキュラムは、医師と看護師の教育者が2時間のセッションを2回行いました。セッションは小グループで行われ、教員、看護師教育者、同僚からの直接観察とフィードバックの機会を提供しました。私たちのカリキュラムは、10~15人の学生を対象とした試験的なものでしたが、2年後には60人の学生を対象とした試験的なものにまで拡大されました。

Methods: To enhance these skills, we developed an interprofessional mock paging and consult curriculum incorporating direct observation and peer, faculty, and nursing feedback for fourth-year medical students entering medical internships. Our brief mock paging and consult curriculum was designed as part of a larger 2-week internship preparation course. Our curriculum was delivered in two 2-hour sessions by physician and nurse educators. Sessions were conducted in small groups, offering the opportunity for direct observation and feedback from faculty, nurse educators, and peers. Our curriculum was expanded from a pilot for 10-15 students to 60 students after 2 years of a successful pilot.

結果:

模擬ページングとコンサルテーションのセッションは医学生から高い評価を得ており、ページの返却、専門家間のコミュニケーション、コンサルテーションの呼び出し、クロスカバー患者の急性疾患の管理など、主要なインターンスキルの自己評価を大幅に向上させる結果となった。

Results: Mock paging and consult sessions were highly rated by medical students and resulted in significantly enhanced self-assessment of preparedness in key intern skills such as returning pages, interprofessional communication, calling a consult, and managing acute issues for cross-cover patients.

議論:

私たちは、教員、看護師教育者、同僚からのフィードバックを取り入れた短い専門家間の模擬ページングとコンサルテーションのカリキュラムの有効性を実証してきました。私たちのカリキュラムの原則は、他の学習者グループにも広く採用することができます。

Discussion: We have demonstrated the effectiveness of a brief, interprofessional mock paging and consult curriculum incorporating faculty, nurse educator, and peer feedback. The tenets of our curriculum can be widely adopted for other learner groups.