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紛争後のシエラレオネにおける子育てとしつけ
Parenting and discipline in post-conflict Sierra Leone.
PMID: 31445408 DOI: 10.1016/j.chiabu.2019.104138.
抄録
背景:
体罰に関する文献では、体罰は子どもに悪影響を及ぼすと結論づけられているが、多くの国ではいまだに一般的である。NGO(非政府組織)が子どもの保護のために活動している紛争後の国では、伝統的な懲罰の慣行は、国際的な子どもの権利のアジェンダと衝突する可能性がある。シエラレオネという国には、紛争、絶望的な貧困、識字率の低さ、ガバナンスの弱さといった独特の歴史があり、多くの場合、NGOのエージェントは、政府が一貫して提供できない社会サービスを提供する責任を負っています。
BACKGROUND: While the literature on physical punishment concludes that it has negative effects on children, the practice remains common in many countries. In post-conflict countries with nongovernmental organizations (NGO) operating in child protection, traditional disciplinary practices may conflict with international child rights agendas. The country of Sierra Leone has a unique history of conflict, abject poverty, low literacy, and weak governance - often, NGO agents are responsible for providing social services that the government is unable to consistently provide.
目的:
シエラレオネの養育者が子どもの適切なしつけについてどのように考えているか、また、終戦後のしつけに対する態度に変化があると感じているかどうかを調べた。
OBJECTIVE: We examined how Sierra Leonean caregivers think about appropriate discipline for children, and whether they perceived any changes in their attitudes toward disciplinary practices since the end of the war.
参加者と設定:
シエラレオネの4つの地区の都市部、都市周辺部、農村部の親と介護者からデータを収集した。
PARTICIPANTS AND SETTING: We collected data from parents and caregivers in urban, peri-urban, and rural areas of Sierra Leone's four districts.
方法:
2013年のデータ収集には、フォーカスグループ(12グループ、n=92)と個別インタビュー(n=21)を用いた。フォーカスグループとインタビューは、クリオと英語に堪能なリサーチアシスタントが実施した。テーマ別内容分析のアプローチを用いた。
METHODS: We used focus groups (12 groups, n = 92) and individual interviews (n = 21) to collect data in 2013. Focus groups and interviews were conducted by research assistants fluent in Krio and English. We used a thematic content analysis approach.
結果:
私たちは、「殴る」という身体的なしつけが広く受け入れられ、一般的であることを発見しました。少数の保護者は、食事の制限など、他のしつけの手段について言及していました。親たちは、戦争後に子育てが変わったことに広く同意しており、NGOの支援を受けた子どもの権利運動によって、伝統的な方法で子どもをしつけることがより難しくなったと報告していました。
RESULTS: We found that physical discipline-"beating"-was widely acceptable and common. A few parents mentioned other means of discipline, such as withholding food. Parents widely agreed that parenting had changed since the war, and reported that child rights movements supported by NGOs had made it more difficult to discipline their children in traditional ways.
結論:
躾は子育ての中心的な要素であり、安全で適切な発達を保証する手段であると考えられていた。これは、戦後のシエラレオネの不安定で貧困の多い環境における保護メカニズムである可能性がある。体罰やその他の形態の児童虐待を減らすためのNGOの取り組みに対する親の否定的な反応は、この蔓延している問題に対処するためには草の根的なアプローチが必要であることを示唆している。
CONCLUSIONS: Discipline was seen a central component of child-rearing and a means of ensuring safe and proper development. This may be a protective mechanism in the precarious, high poverty environment of post-war Sierra Leone. The negative responses of parents to NGO efforts to reduce physical punishment and other forms of child abuse suggest that grassroots approaches are needed to address this pervasive problem.
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