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臨床監督とプリセプターシップ/チューターシップ:看護教育におけるスーパーバイズドカリキュラムインターンシップへの貢献
Clinical supervision and preceptorship/tutorship: contributions to the Supervised Curricular Internship in Nursing Education.
PMID: 31644767 DOI: 10.1590/0034-7167-2018-0785.
抄録
目的:
スーパーバイズド・カリキュラム・インターンシップに関連した活動において、医療サービスを提供する看護師にアプローチし、従事させるための手段としての臨床スーパービジョンとプリセプターシップ/チューターシップの貢献を振り返り、看護学における高等教育のための概念的、理論的、実践的なアプローチについて議論する。
OBJECTIVE: To reflect on the contributions of the clinical supervision and preceptorship/tutorship as means to approach and engage nurses of healthcare services in activities related to the Supervised Curricular Internship, discussing conceptual, theoretical, and practical approaches for higher education in nursing.
方法:
これは、臨床監督とプリセプターシップ/チューターシップに関する論点整理に基づいた考察である。
METHOD: This is a reflection based on the discursive formulation concerning clinical supervision and preceptorship/tutorship.
結果:
クリニカル・スーパービジョンは、国際的な医療機関において、看護師の業務プロセスを適格化し、自己啓発を支援するために広く活用されてきました。現在では、プリセプター・チューターである看護師の業務支援や、臨床実習生のモニタリングを行っています。
RESULTS: Clinical supervision has been widely used by international healthcare institutions to qualify the work processes of nurses, supporting their self-development. Currently, is has been supporting the work of nurses who are preceptors/tutors and monitors students on clinical internships.
最終的な検討:
看護学生の臨床監督は、研修医の育成と教職課程統合の完了のための強固で効果的な戦略を特徴としている。
FINAL CONSIDERATIONS: The clinical supervision of nursing students features a robust and effective strategy for the development of interns and for the completion of the teaching-service integration.