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青年期における清涼飲料水、スポーツ飲料、エナジードリンクの消費。BEENIS研究
[Consumption of soft, sports, and energy drinks in adolescents. The BEENIS study].
PMID: 32098747 DOI: 10.1016/j.anpedi.2020.01.004.
抄録
はじめに:
広範囲のノンアルコール飲料は、現在、ソフトドリンク(炭酸飲料)、スポーツドリンク、エナジードリンクに分類され、それらのすべては、肥満の既知のリスクと一緒に、高い糖分を持っています。それらの消費は増加しており、好ましくない状況下での消費と同様に、健康リスクを高めています。スポーツドリンクやエナジードリンクの実際の消費量はよく知られていません。
INTRODUCTION: The wide range of non-alcoholic drinks are currently grouped as soft (carbonated), sports, and energy drinks, and all of them have a high sugar content, along with their known risk of obesity. Their consumption is increasing and in inadvisable circumstances, as well as an elevated health risk. The real consumption of sports and energy drinks is not well known.
目的:
思春期の青少年における清涼飲料水、スポーツ飲料、エナジードリンクの習慣と消費量を調べる。
OBJECTIVE: To determine the habits and consumption of soft, sports, and energy drinks in adolescents.
材料と方法:
スペインのバルセロナにあるde Sabadellの13歳から18歳までの学童4,769人から質問紙を入手し、記述的な横断的研究を行った。
MATERIAL AND METHODS: A descriptive, cross-sectional study was performed in which questionnaires were obtained from 4,769 schoolchildren from 13 to 18years-old from de Sabadell, Barcelona, Spain.
結果:
清涼飲料水の消費の有病率は青年の 92.9%で観察され、主に余暇時間、食事中、または日中の任意の時間に行われました。スポーツでは61.7%であり、主にスポーツの練習時や余暇時間に行っていた。エナジードリンクでは49.2%で、主に余暇時間(アルコールとの混合が49%)とスポーツの練習時に摂取していた。3 種類の同時摂取は 38%で、清涼飲料水が最も多かった。
RESULTS: The prevalence of consuming soft drinks was observed in 92.9% of the adolescents, and was predominantly done during leisure time, during meals, or any time during the day. In sports it was 61.7%, mainly on practising the sport and in leisure time. In energy drinks, it was 49.2%, mainly in leisure time (they were mixed with alcohol in 49%) and on practising sport. The simultaneous consumption of the three types was 38%, and soft drinks were the most common.
DISCUSSION:
通常は清涼飲料水として含まれるスポーツ飲料の消費と、3種類の飲料の同時消費とその消費時間についての記述が示されている。私たちの環境では、思春期の人々とその家族に意識させるための教育的介入を設計・評価することが可能になるような、思春期の人々によるこれらの飲料の消費に関する診断ツールがあります。
DISCUSSION: A description is presented on the consumption of sports drinks, normally included as soft drinks, as well as the simultaneous consumption of the three types of drinks, and the time in which they are consumed. We have a diagnostic tool of consumption of these drinks by adolescents in our setting that will enable us to design and evaluate educational interventions in order to make the adolescent population and their families aware.
Copyright © 2020. Publicado por Elsevier España, S.L.U.