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配信方法。産科現場シミュレーションプログラムの開発と実施
Mode of Delivery: Development and Implementation of an Obstetrical In Situ Simulation Program.
PMID: 32171502 DOI: 10.1016/j.jogc.2019.12.011.
抄録
目的:
シミュレーションは、産科診療の学習ツールとしてますます評価されています。in situ シミュレーションは、医療チームの臨床環境内での実践的なスキルと批判的思考スキルを評価します。私たちは、スキルの習得を促進し、チームワークを強化し、システムの限界を特定するためのin situシミュレーションプログラムを作成することを目的としています。
OBJECTIVE: Simulation is increasingly valued as a learning tool in obstetrical practice. In situ simulation assesses the hands-on and critical thinking skills of a health care team within their clinical setting. We aimed to create an in situ simulation program to promote skills acquisition, enhance teamwork, and identify system limitations.
方法:
ニーズ評価により、主要な産科緊急事態が特定されました。これらの臨床症状に対応するために、現場でのシミュレーションが開発されました。シミュレーションでは、主催者と参加者が潜在的な安全上の脅威を特定しました。医療管理は、包括的な緊急時特有のチェックリストを用いて評価された。リーダーシップの態度は、修正された周産期救急チーム対応評価ツールを使用して評価されました。各シミュレーションの後、チームメンバーは報告を受け、質的および量的なフィードバックを募集し、専門および分野別に集計した。
METHODS: Key obstetrical emergencies were identified through a needs assessment. In situ simulations were developed to address these clinical presentations. During simulations, organizers and participants identified latent safety threats. Medical management was evaluated through comprehensive emergency-specific checklists. Leadership attitudes were assessed using the modified Perinatal Emergency Team Response Assessment tool. Following each simulation, team members were debriefed, and qualitative and quantitative feedback was solicited and aggregated by specialty and discipline.
結果:
シミュレーションは 2 つの学術センターで 14 ヶ月間にわたって毎月実施された。参加者は、学習者、産科、麻酔科、救急科、新生児科のスタッフ医師、看護師、連合医療チームのメンバーを含む学際的なものであった。参加者からは「楽しく参加できた」との感想が寄せられました。参加者からは、コミュニケーション能力、内容知識、手順知識の向上が報告されました。参加者は、シミュレーションの自発性、臨床に関連したシナリオ、安全な環境、現実的な機器の使用を好意的に評価した。機器、投薬、人員、資源、技術的スキルに関連する潜在的な安全上の脅威が特定された。
RESULTS: Simulations were conducted monthly at two academic centers over 14 months. Participation was interdisciplinary, including learners, staff physicians, nursing, and allied health team members from the departments of obstetrics, anesthesia, emergency medicine, and neonatology. Participants reported their involvement was enjoyable. Participants reported improvements in communication skills, content knowledge, and procedural knowledge. Participants favourably rated the spontaneity of simulations, clinically relevant scenarios, safe environment, and use of realistic equipment. Latent safety threats, related to equipment, medication, personnel, resources, and technical skills, were identified.
結論:
私たちは、包括的なin situシミュレーションプログラムの実施に成功したことを紹介します。in situ シミュレーションは、産科救急の計画的な実践を可能にし、患者の安全の文化を促進します。学んだ教訓は、現在の実践における限界を特定し、将来の方針変更を知らせるための貴重なデータを提供します。
CONCLUSION: We present the successful implementation of a comprehensive in situ simulation program. In situ simulation allows for deliberate practice of obstetrical emergencies and promotes a culture of patient safety. Lessons learned provide valuable data to identify limitations within our current practices and inform future policy change.
Copyright © 2020 The Society of Obstetricians and Gynaecologists of Canada/La Société des obstétriciens et gynécologues du Canada. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.