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年間の交通事故死者数が増加しているのはなぜか?ニュージーランドのデータ(2010年~2017年)の単位記録分析
Why is the rate of annual road fatalities increasing? A unit record analysis of New Zealand data (2010-2017).
PMID: 32199579 DOI: 10.1016/j.jsr.2019.11.003.
抄録
序論:
最近の交通事故の増加により、以前は減少していたニュージーランドの事故率が逆転し、年間の死亡者数と重傷者数は2013年の最低事故率を49%も上回っている。
INTRODUCTION: Recent increases in road crashes have reversed New Zealand's formerly declining crash rates to produce annual fatal and serious injury counts that are 49% higher than the lowest rates achieved in 2013.
方法:
我々はロジスティック回帰を用いて2013年の前後4年間の死亡事故と重傷事故の21の要因をモデル化した。その結果、事故率が上昇した2013年以降の期間では、3つの主要な要因が有意に異なっていた。(1) 原因としてのアルコール、(2) 教習所免許保有者、(3) オークランドの地域的な影響である。新たに定義されたスピードゾーンは、好転期には衝突事故がより一般的になるが、「原因要因としてのスピード」の可能性が同時に高くなることはない。交通安全に関連する3つの要因は、25歳未満、疲労、シートベルトをしていないことの方が少なかった。
METHOD: We model twenty-one factors in fatal and serious injury crashes, four years before and after 2013 using logistic regression. Three major factors are significantly different in the period after 2013, when crash rates increased: (1) alcohol as a cause, (2) learner licence holders, and (3) a regional effect for Auckland. Newly defined speed zones are a more common setting for crashes in the period of upturn but there is no coinciding elevated likelihood of 'speed as a causal factor'. Three factors related to road safety were less common: aged under 25-years old, fatigue, and not wearing a seatbelt.
結果:
結果は、この期間のアルコール関連運転犯罪の起訴率と比較されている。ニュージーランドでは、過去に成功した交通安全イニシアチブが、執行レベルの低下と段階的運転免許制度の予期せぬ結果によって弱体化している可能性がある。
RESULTS: Results are compared to rates of prosecutions for alcohol-related driving offences over this period. It is possible that New Zealand's successful road safety initiatives of the past have been undermined by reduced levels of enforcement and an unexpected outcome from the graduated driving licence system.
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