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イスラエルの執行機関が押収したパフォーマンス増強物質の評価 2012年~2017年:政策と規制の変更への示唆
Evaluation of performance-enhancing drugs seized by Israeli enforcement agencies 2012-2017: implications for policy and regulatory change.
PMID: 32362275 PMCID: PMC7197109. DOI: 10.1186/s13584-020-00369-2.
抄録
背景:
違法なパフォーマンス向上物質は、主にスポーツ選手がスポーツのパフォーマンスを向上させるために使用され、ボディビルダーが筋肉や体格を得るために使用されています。パフォーマンスを向上させる物質の中で、最も一般的で知られている物質は、短期的および長期的な医学的および精神医学的な悪影響の範囲に関連付けられている同化アンドロゲン性ステロイドです。イスラエルの地方薬局条例では、パフォーマンスを向上させる物質の販売や流通は犯罪とみなされていますが、これらの物質の使用や個人的な所持は犯罪ではありません。現在、イスラエル保健省の施行検査課は、パフォーマンス向上物質に関連した施行活動において警察や税関捜査官と協力しており、主に疑わしい場所での押収が含まれています。さらに、施行検査部は、押収された製品の毒性学的・医薬品学的性質について、専門的な指導、ラボ分析サービス、専門家の意見を提供している。この論文では、イスラエルの執行機関が実施した性能向上物質の登録押収の現代的なサブ分析を紹介します。この分析の主な目的は、性能向上物質の現在のパターンを特徴づけることであり、現在の執行と健康政策のより良い評価の可能性を提供することである。
BACKGROUND: Illicit performance-enhancing substances are used mostly by athletes to enhance performance in sports, and by bodybuilders to gain muscle and body mass. Among performance-enhancing substances, the most common and known substances are anabolic-androgenic steroids, which are associated with a range of short and long-term adverse medical and psychiatric effects. While the sale and distribution of performance-enhancing substances are considered criminal offenses per the Israeli local pharmacy ordinance, the use and personal possession of these substances are not. Presently, the Division of Enforcement and Inspection of the Israel Ministry of Health cooperates with police and customs agents in performance-enhancing substance-related enforcement activities, which chiefly include seizures carried out at suspicious sites. Moreover, the Division of Enforcement and Inspection provides professional guidance, lab analysis services, and expert opinions on the toxicological and pharmaceutical nature of products seized. This paper presents a contemporary sub-analysis of registered seizures of performance-enhancing substances carried-out by Israel enforcement agencies. The main aim of this analysis is to characterize current patterns of performance-enhancing substances, thus providing the possibility of better assessment of current enforcement and health policy.
方法:
2012年1月から2017年12月までの6年間にイスラエルの執行機関が押収したパフォーマンス増強物質712件のサブ分析。
METHODS: A sub-analysis of 712 seizures of performance-enhancing substances seized by Israeli enforcement authorities during a six-year period ranging from January 2012 to December 2017.
結果:
この研究は、イスラエルが違法なパフォーマンス向上物質の輸入と流通に関して課題に直面していることを示している。押収された最も一般的な物質は、同化性アンドロゲン性ステロイド(N=539)でした。押収のほとんどは中央郵便処理場で行われ(38.4%)、次いで家庭や倉庫などの民間施設での押収(29.6%)が続いた。同化性アンドロゲン性ステロイドとその他の物質の間には、押収場所と押収年に関連して有意な差が見られました。発作の発生源がわかっている地域(N=355)では、物質の発生源として最も多い地域は東欧(47.6%)で、次いで東アジア(24.8%)、西アジア(19.4%)、西欧(5.9%)となっています。押収頻度が最も高いのはブルガリア(N=71)で、次いでヨルダン(N=45)、タイ(N=37)、モルドバ(N=36)となっている。性別、発作発生場所、物質の種類の変数に基づいて有意な地域差が見られました。発作が最も多かった月は8月(N=129)、次いで7月(N=119)、6月(N=118)であった。
RESULTS: This study demonstrates that Israel faces a challenge regarding the importation and distribution of illicit performance-enhancing substances. The most common substances seized were anabolic androgenic steroids (N = 539). Most seizures were carried out in the central mail processing sites, (38.4%), followed by seizures in private premises such as homes and warehouses (29.6%). Significant differences were found between anabolic-androgenic steroids and other substances, relating to place and year of seizure. Among seizures with known sources (N = 355), the most frequent geographic region given as the source of substances was Eastern Europe (47.6%), followed by East Asia (24.8%), West Asia (19.4%), and Western Europe (5.9%). Bulgaria was the country with the highest frequency of seizures (N = 71) followed by Jordan (N = 45), Thailand (N = 37) and Moldova (N = 36). Significant regional differences were found based on the variables of gender, place of seizure, and type of substance. The most frequent month of seizures was August (N = 129), followed by July (N = 119), and June (N = 118).
結論:
データ分析は性能向上物質市場の供給側に焦点を当てていますが、イスラエルでの性能向上物質の押収件数が多いことは、これらの製品に対する需要が高く、多くの消費者層が存在することを示しています。したがって、現在イスラエルには存在しない執行、治療、予防政策をさらに発展させる必要がある。政策立案者は、法執行を優先させ、疑わしい出荷源と特定の入国地点を監視するための情報共有にインセンティブを与えることを検討すべきである。さらに、この結果は、パフォーマンスを向上させる物質の使用を抑制するために刑法を改革する必要があることを示しています。同様の措置は、スペイン、イタリア、ベルギーなどの国ですでに適用されている。さらに、政策立案者は、保健省庁にさらなる調査・調査権限を与えることで、より高い執行能力を持つ保健省庁を強化することを検討すべきである。この現象の厄介な大きさのため、政策立案者はまた、教育と予防戦略を優先させるべきである。
CONCLUSIONS: While data analysis focused on the supply side of the performance-enhancing substances market, the high number of seizures of performance-enhancing substances in Israel represents evidence of the existence of a high demand and a large consumer base for these products. Consequently, there is a need for developing further enforcement, treatment, and prevention policies that do not currently exist in Israel. Policymakers should consider prioritizing law enforcement action and incentivizing intelligence sharing to monitor suspected shipment sources and specific points of entry. Additionally, the results demonstrate that there is a need in reforming the penal law to discourage the use of performance-enhancing substances. Similar measures have already been applied in countries like Spain, Italy, and Belgium. Furthermore, policy-makers should consider enhancing health ministry agencies with a higher enforcement capacity by giving them further investigative and inquiry authority. Due to the troubling magnitude of the phenomenon, policymakers should also prioritize educational and prevention strategies.