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BMC Public Health.2020 May;20(1):650. 10.1186/s12889-020-08828-w. doi: 10.1186/s12889-020-08828-w.Epub 2020-05-11.

カナダのトップパッケージ食品・飲料会社が提供する製品の栄養品質の比較

A comparison of the nutritional quality of products offered by the top packaged food and beverage companies in Canada.

  • Laura Vergeer
  • Lana Vanderlee
  • Mavra Ahmed
  • Beatriz Franco-Arellano
  • Christine Mulligan
  • Kacie Dickinson
  • Mary R L'Abbé
PMID: 32393206 PMCID: PMC7216504. DOI: 10.1186/s12889-020-08828-w.

抄録

背景:

カナダの食品供給は、あまり健康的ではない製品が多く、カナダ人の肥満や非伝染性疾患のリスクを高めている。食品会社は食品供給に強い影響力を持っているが、カナダの様々な企業が提供する製品の健康性の違いを調査した研究はない。本研究では、カナダのトップパッケージ食品・飲料会社が提供する製品の栄養の質を比較することを目的とした。

BACKGROUND: Canada's food supply is abundant in less healthy products, increasing Canadians' risk of obesity and non-communicable diseases. Food companies strongly influence the food supply; however, no studies have examined differences in the healthfulness of products offered by various companies in Canada. This study aimed to compare the nutritional quality of products offered by the top packaged food and beverage companies in Canada.

方法:

2018年のカナダ市場シェアの50%以上を占める上位22社のパッケージ食品・飲料製造企業が選ばれました。製品の栄養情報(n=8277)は、トロント大学食品ラベル情報プログラム2017のデータベースから入手した。記述的分析では、以下に基づいて製品の栄養品質を調べた。1)ヘルススターレーティング(HSR)システム、2)100g(またはmL)あたりのカロリー、ナトリウム、飽和脂肪、総糖、およびカナダ保健省が定義した基準量(RA)あたりのカロリー、ナトリウム、飽和脂肪、および総糖の「ハイイン」しきい値、3)保留中のパッケージ前面表示規制のためにカナダ保健省が提案したナトリウム、飽和脂肪、および総糖の「ハイイン」しきい値に基づいて、製品の栄養品質を検討した。企業間で製品のHSRを比較するために、Kruskal-Wallis検定を実施しました。

METHODS: Twenty-two top packaged food and beverage manufacturing companies were selected, representing > 50% of the Canadian market share in 2018. Nutritional information for products (n = 8277) was sourced from the University of Toronto Food Label Information Program 2017 database. Descriptive analyses examined the nutritional quality of products based on: 1) the Health Star Rating (HSR) system; 2) calories, sodium, saturated fat and total sugars per 100 g (or mL) and per reference amounts (RAs) defined by Health Canada; and 3) "high in" thresholds for sodium, saturated fat and total sugars proposed by Health Canada for pending front-of-package labelling regulations. Kruskal-Wallis tests compared HSRs of products between companies.

結果:

企業が提供している全製品の平均HSRは1.9~3.6(5.0のうち)であった。企業間での製品のHSRの差は、全体的に、また22の食品カテゴリーのうち19の食品カテゴリーで有意であった(P<0.05)、特に油脂と飲料であった。カロリー、ナトリウム、飽和脂肪、総糖類の含有量は、いくつかの食品カテゴリーで企業間で大きく異なり、100g(またはmL)あたりの検査かRAかによっても異なっていました。さらに、全製品の66.4%が、ナトリウム(31.7%)、飽和脂肪(28.3%)、糖類(28.4%)について、カナダ保健省の「高含有」のしきい値1以上を超えていました。これらのしきい値のうち少なくとも1つを超えている企業が提供する製品の割合は38.5~97.5%であった。

RESULTS: Mean HSRs of companies' total product offerings ranged from 1.9 to 3.6 (out of 5.0). Differences in HSRs of products between companies were significant overall and for 19 of 22 food categories (P < 0.05), particularly for fats/oils and beverages. Calories, sodium, saturated fat and total sugars contents varied widely between companies for several food categories, and depending on whether they were examined per 100 g (or mL) or RA. Additionally, 66.4% of all products exceeded ≥1 of Health Canada's "high in" thresholds for sodium (31.7%), saturated fat (28.3%) and/or sugars (28.4%). The proportion of products offered by a company that exceeded at least one of these thresholds ranged from 38.5 to 97.5%.

結論:

カナダの大手パッケージ食品・飲料メーカーが提供する製品の栄養品質は、全体的にも食品カテゴリーによっても大きく異なり、複数の栄養プロファイリング法によると、多くの製品が健康的ではないと判断されています。食品カテゴリー内でのばらつきは、企業が製品の健康性を向上させる必要性と可能性を示しています。カナダの他の国に比べて健康に良くない製品を提供している企業を特定することで、製品の改良を促すことができるかもしれません。

CONCLUSIONS: The nutritional quality of products offered by leading packaged food and beverage manufacturers in Canada differs significantly overall and by food category, with many products considered less healthy according to multiple nutrient profiling methods. Variation within food categories illustrates the need and potential for companies to improve the healthfulness of their products. Identifying companies that offer less healthy products compared with others in Canada may help prompt reformulation.