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RobotiX Mentorバーチャルリアリティシミュレーションプラットフォーム上でのロボット手術の基礎(FRS)カリキュラムの有効性を実証する
Demonstrating the effectiveness of the fundamentals of robotic surgery (FRS) curriculum on the RobotiX Mentor Virtual Reality Simulation Platform.
PMID: 32409995 DOI: 10.1007/s11701-020-01085-4.
抄録
ロボット手術の基礎(FRS)は、既存のロボット手術トレーニングカリキュラムのギャップに対処するために、複数の専門分野のロボット手術の専門家によって開発された習熟度ベースの進行カリキュラムです。RobotiX Mentorは、ロボット手術のためのバーチャルリアリティトレーニングプラットフォームです。我々の目的は、ロボット手術初心者がRobotiX MentorでのFRSトレーニングを修了した後、技術的スキルの向上を示すかどうかを判断し、トレーニングプラットフォーム全体でのFRSの有効性を比較することであった。2つのAmerican College of Surgeons Accredited Education Institutes認定のシミュレーションセンターで、観察的、事後設計、多施設共同のレイター盲検試験が実施された。ロボット手術の初心者(n=20)が登録され、RobotiX Mentor上でFRSを使用して専門家が作成したベンチマークに合わせてトレーニングされました。参加者のベースラインスキルは、鳥の組織モデルでのトレーニングの前(テスト前)と後(テスト後)に評価された。テストはビデオ録画され、グローバルロボット技能評価(GEARS)と32項目の心理運動チェックリストを用いて、盲目の評価者によって評定された。以前に発表された比較対象群との事後比較を行った。ペアサンプルT検定では、参加者はGEARSの全領域(p<0.001~p=0.01)、時間(p<0.001)とエラー(p=0.003)について、心理運動チェックリストで測定されたパフォーマンスの向上を示した。ANOVAでは、RobotiX MentorでのFRSトレーニング後の初心者のスキルの向上は、以前に発表されたプラットフォームでのFRSトレーニング後に報告された向上よりも劣っていませんでした。RobotiX MentorでのFRSの修了は、初心者のロボット手術スキルの向上をもたらし、トレーニングの有効性を証明した。これらのデータはFRSの有効性を示す追加の証拠を提供し、ロボット手術のスキル習得のためにRobotiX Mentorを使用することを支持する。
Fundamentals of robotic surgery (FRS) is a proficiency-based progression curriculum developed by robotic surgery experts from multiple specialty areas to address gaps in existing robotic surgery training curricula. The RobotiX Mentor is a virtual reality training platform for robotic surgery. Our aims were to determine if robotic surgery novices would demonstrate improved technical skills after completing FRS training on the RobotiX Mentor, and to compare the effectiveness of FRS across training platforms. An observational, pre-post design, multi-institutional rater-blinded trial was conducted at two American College of Surgeons Accredited Education Institutes-certified simulation centers. Robotic surgery novices (n = 20) were enrolled and trained to expert-derived benchmarks using FRS on the RobotiX Mentor. Participants' baseline skill was assessed before (pre-test) and after (post-test) training on an avian tissue model. Tests were video recorded and graded by blinded raters using the Global Evaluative Assessment of Robotic Skills (GEARS) and a 32-criteria psychomotor checklist. Post hoc comparisons were conducted against previously published comparator groups. On paired-samples T tests, participants demonstrated improved performance across all GEARS domains (p < 0.001 to p = 0.01) and for time (p < 0.001) and errors (p = 0.003) as measured by psychometric checklist. By ANOVA, improvement in novices' skill after FRS training on the RobotiX Mentor was not inferior to improvement reported after FRS training on previously published platforms. Completion of FRS on the RobotiX Mentor resulted in improved robotic surgery skills among novices, proving effectiveness of training. These data provide additional validity evidence for FRS and support use of the RobotiX Mentor for robotic surgery skill acquisition.