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フィードバックの形式化。外来研修医クリニックにおける構造化されたアプローチの導入
Formalizing Feedback: Introducing a Structured Approach in an Outpatient Resident Clinic.
PMID: 32529605 DOI: 10.1007/s40596-020-01240-x.
抄録
目標:
フィードバックを提供することは、大学院医学教育の不可欠な要素である。本論文では、フィードバックの研究がどのようにして新しいフィードバックモデルの開発につながったかを紹介し、精神科外来診療所の研修医によるその実施と評価について議論する。
OBJECTIVE: Delivering feedback is an integral part of graduate medical education. This paper will present how feedback research informed the development of a new feedback model and discuss its implementation and evaluation by residents in an outpatient psychiatry clinic.
方法:
研究を検討した結果、ガイド付きの目標と四半期ごとの正式な対面フィードバックセッションを用いて自己決定した目標設定を行う新しいフィードバックモデルが、大学院1年目(PGY)-3年目の12ヶ月間の外来経験中に10名の精神科研修医に導入されました。研修医は、フィードバックと目標設定に対する既存の意見を評価するための介入前調査と、新しいフィードバックモデルの経験を評価するための介入後調査を受けました。
METHOD: After reviewing research, a new feedback model of self-determined goal setting with guided objectives and quarterly formal in-person feedback sessions was implemented with 10 psychiatry residents during their 12-month outpatient experience in postgraduate year (PGY)-3. Residents received a pre-intervention survey to assess existing opinions of feedback and goal setting and a post-intervention survey to evaluate experiences with the new feedback model.
結果:
参加前の調査では、回答者8名中3名が以前に目標を設定したことがあると回答し、目標設定が役立つと予測したのは8名中4名のみで、平均3.62(1~5段階評価)であった。累積では、10人のPGY-3研修医が1年間で31の目標を設定した。研修後の調査では、目標設定の有用性を4.71、四半期ごとに行われる正式な対面式のフィードバックミーティングの有用性を4.86と評価している。また、自己決定した目標を達成することができたかどうかについては、回答者全員が「5」と評価している。
RESULTS: On the pre-intervention survey, 3 of 8 resident respondents indicated they had previously set goals, and only 4 of 8 predicted goal setting would be helpful, with average helpfulness rating of 3.62 (scale of 1 to 5). Cumulatively, 10 PGY-3 residents set 31 goals over the academic year. On the post-intervention survey, resident respondents rated the helpfulness of goal setting at 4.71 and quarterly, formal, in-person feedback meetings at 4.86. Success at reaching their self-determined goals was rated at 5 by all respondents.
結論:
自己決定された目標と正式な対面フィードバックセッションを利用することで、外来研修医クリニックにおける効果的なフィードバックモデルの枠組みが得られたように思われる。このパイロットプロジェクトは、正式なフィードバックモデルを導入することで、研修医の臨床的・教育的成長にプラスの影響を与えることを示唆している。このデータは、エビデンスに基づいたフィードバックモデルの開発を促進する目的で、モデルの一般化可能性を評価するためにモデルを拡大することを支持するものである。
CONCLUSIONS: Utilizing self-determined goals and formal in-person feedback sessions seemed to provide the framework for an effective feedback model in an outpatient resident clinic. This pilot project suggests that introducing formal feedback models can have a positive impact on resident clinical and educational growth. The data support expanding the model to assess its generalizability with the goal of furthering development of evidence-based feedback models.