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COVID-19に対応した急性期脳卒中パスウェイにおける人工知能とデジタルコミュニケーションの革新的な使用
Innovative use of artificial intelligence and digital communication in acute stroke pathway in response to COVID-19.
PMID: 32550287 PMCID: PMC7296572. DOI: 10.7861/fhj.2020-0034.
抄録
脳卒中の急性期ケアには、血栓溶解療法や機械的血栓摘出術の紹介など、専門医主導の治療決定がリアルタイムで求められています。脳卒中患者に時間的に重要な介入を提供するように設計されたパスウェイは、COVID-19のパンデミックの影響により、激しいプレッシャーを受けている。急性期医療サービスへのこの未曾有の負担に対応するため、脳卒中臨床医は、病院内および病院間の既存の臨床経路を再構成する必要に迫られている。クリニカル・パスウェイに人工知能とデジタル・コミュニケーション・サポートを組み込むことは、急性期脳卒中ケアの混乱を緩和する機会を提供します。このケーススタディでは、ロイヤル・バークシャー病院が、英国に拠点を置く人工知能ソフトウェア企業であるBrainomixと協力して、技術革新を採用し、超急性期脳卒中パスウェイに統合した方法を説明します。この技術革新がいかに患者ケアをサポートし、成功した患者の転帰をもたらすかを示すための事例を紹介しています。このモデルは、安全で効率的な超急性期脳卒中ケアを提供するために、他の病院やネットワークでも採用できると考えています。
Acute stroke care demands real-time, specialist-led treatment decisions, including thrombolysis and referral for mechanical thrombectomy. Pathways designed to deliver time-critical interventions for stroke patients are under intense pressure due to the impact of COVID-19 pandemic. In response to this unprecedented burden on acute care services, stroke clinicians are having to reconfigure existing clinical pathways both within and between hospitals. Incorporating artificial intelligence and digital communication support into clinical pathways offers an opportunity to mitigate the disruption to acute stroke care. In this case study we describe how Royal Berkshire Hospital, working collaboratively with Brainomix, a UK-based artificial intelligence software company, adopted technological innovation and integrated it into the hyperacute stroke pathway. A case is presented to demonstrate how this innovation can support patient care and deliver successful patient outcomes. We believe this model can be adopted in other hospitals and networks to deliver safe and efficient hyperacute stroke care.
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