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病院と学校の間のモバイルロボットテレプレゼンス。学んだ教訓
Mobile Robotic Telepresence Between Hospital and School: Lessons Learned.
PMID: 32578571 DOI: 10.3233/SHTI200104.
抄録
生徒が重病に倒れると、本人だけでなく、家族やクラスメートにもショックを与えます。ハイルブロン大学の「バーチャル教室」プロジェクトは、「小さな英雄のための大きな助け」財団と協力して、自宅や病院から教室に移動式のテレプレゼンスロボットを設置し、日常の学校生活を維持し、友人との連絡を可能な限り維持しようとしています。ここには、成功か失敗かに寄与する技術的要因と人的要因の両方があります。本論文では,体系的な文献調査と実務経験に基づいて,これらの要因を特定し,議論し,重み付けを行った.モバイルテレプレゼンスロボットの使用が成功した場合、影響を受けた生徒には二重に報われます。たとえ長期間学校に出席できなくても、生徒は社会的にも学校でも進歩できることが示されている。
If a pupil falls seriously ill, it is not only a shock for the pupil himself or herself, but also for his or her family and classmates. The project "Virtual Classroom" of the Heilbronn University in cooperation with the foundation "Big Help for Little Heroes" therefore tries to maintain the daily school routine and thus the contact with friends as far as possible with the help of mobile telepresence robots in the classroom from home or from the hospital. Here there are both technical and human factors that contribute to success or failure. Based on a systematic literature research and practical experience, these factors are identified, discussed and weighted in this paper. If the mobile telepresence robot is used successfully, this pays off twice for the pupils affected: It has been shown that pupils can progress socially as well as in school, even if attendance at school is not possible for a long time.