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アナエステシオロジストと麻酔科医および麻酔科レジデントの学習と評価における課題
[CHALLENGES IN LEARNING AND ASSESSING ANESTHESIA COGNITIVE AND NON-TECHNICAL SKILLS OF ANESTHESIOLOGISTS AND RESIDENTS IN ANESTHESIA].
PMID: 32583647
抄録
序論:
麻酔研修プログラムの実践麻酔科医や研修医に期待されるスキルを教えたり評価したりすることには大きな課題がある。危機管理における熟練したパフォーマンスの2つの別々の側面を測定することが重要である:適切な技術的行動の実施(技術的パフォーマンス)、適切な危機解決の顕在化、麻酔非技術的行動の管理である。麻酔非技術的技能(ANTS)は2つのサブグループに分けることができる。(1)認知的または精神的スキル(意思決定、計画、戦略、リスク評価、状況認識)、および(2)社会的または対人感情的スキル(チームワーク、コミュニケーション、リーダーシップ)である。非技術的スキル(認知的・情緒的スキル)と技術的スキル(精神運動的スキル)のコンピテンシー評価は、従来の試験だけでは非常に困難である。ACGME(Graduate Medical Education Accreditation Council for Graduate Education)は、研修プログラムに医療行為のいくつかの領域における各研修医の能力を評価することを義務付けるイニシアティブを策定しました。ACGMEの評価用ツールボックスでは、医療処置の最も効果的な評価方法としてシミュレーショントレーニングが挙げられている。シミュレーションのスクリプトやシナリオは、麻酔科研修医の技術的・非技術的能力を評価し、評価することを目的とすることができ、また、目的とすべきである。技術的・非技術的(認知的)な能力の欠如や不足は、麻酔における認知エラーにつながりやすい。認知エラーを理解し、修正することは強調しすぎることはできません。認知エラーとは、誤った診断および/または治療につながる思考プロセスのエラーである。エラーのないレベルを達成するためには、学習目標やカリキュラム・指導を調整し、これらの学習スキルの不足に対処しなければならない。この目的を達成するためには、認知エラー、メタ認知、デバイアス戦略の教育訓練が必要である。しかし、どのエラーに対処するのが最も重要で、どの「調整」学習戦略が麻酔科で最も適切で効果的なのかについては、まだ多くの疑問が残っている。シナリオを共有することで、異なるレジデンシーの研修生を客観的に比較することができ、そのようなシナリオを普遍的に適用することができ、発見された間違いから学ぶことができる可能性がある。シミュレーションプログラムに関わるセンター間のコミュニケーションと協力(検証済みのシナリオの共有を含む)は、この技術とアプローチの将来にとって重要である。まとめると、いわゆるANTSを含む認知的および非認知的シミュレーションベースのスキル評価は、特に高次の処理を必要とするタスクの欠陥に関して、レジデンシーカリキュラムを導くために使用できる強みと弱みの領域を特定するのに役立ちます。このような欠陥は、どのような訓練プログラムでも対処する必要があります。
INTRODUCTION: There are major challenges in teaching and assessing skills expected from practicing anesthesiologists and residents in anesthesia training programs. It is important to measure two separate aspects of skilled performance in managing crises: implementing appropriate technical actions (technical performance), manifesting appropriate crisis solving, and management of anesthesia non-technical behaviors. Anesthesia nontechnical skills (ANTS) can be divided into two subgroups: (1) cognitive or mental skills (decision-making, planning, strategy, risk assessment, situation awareness); and (2) social or interpersonal affective skills (teamwork, communication, leadership). Competency assessment of nontechnical (i.e. cognitive and affective) and technical (i.e. psychomotor) skills, is extremely hard to accomplish using only traditional examinations. The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) has instituted an initiative that requires training programs to assess each resident's competence in several domains of medical practice. The ACGME toolbox for evaluation lists simulation training as the most effective evaluation strategy for medical procedures. Simulation scripts or scenarios can and should be aimed to evaluate and assess the technical and non-technical capabilities of residents in anesthesia. Lapsed or deficient non-technical (cognitive) skills, can easily lead to cognitive errors in anesthesia. Understanding and correcting cognitive errors cannot be overemphasized. Cognitive errors are thought-process errors which lead to incorrect diagnoses and/or treatments. To achieve error-free levels, learning objectives and curriculum/teaching should be adjusted to address the deficiencies identified in these learning skills. To reach this aim, educational training in cognitive errors, meta-cognition, and de-biasing strategies is needed. However, there are still many questions regarding which errors are most important to address and which "adjustment" learning strategies are the most appropriate and effective in anesthesiology. Sharing scenarios can provide an objective comparative view of trainees in different residencies, and the potential for universal applicability of such scenarios, and learning from the mistakes detected. Communication and collaboration among centers involved in simulation programs (including sharing of validated scenarios) is important to the future of this technology and approach. In summary, cognitive and non-cognitive simulation-based skills assessment that included the so-called ANTS can help to identify areas of strength and weakness that can be used to guide the residency curriculum, especially regarding deficiencies in tasks requiring higher order processing. Any such deficiencies need to be addressed in any training program.