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州立大学の大学生におけるヒトパピローマウイルスワクチン接種に関する知識、態度、実践。ナースプラクティショナーへの示唆
Knowledge, attitudes, and practices related to human papillomavirus vaccination among college students in a state university: Implications for nurse practitioners.
PMID: 32590447 DOI: 10.1097/JXX.0000000000000431.
抄録
背景:
ヒトパピローマウイルス(HPV)は、米国で最も一般的な性感染症であり、思春期の若者や若年成人に不釣り合いな影響を与えています。安全で効果的なワクチンがあるにもかかわらず、多くの大学生はHPVに対する免疫を持っていません。大学の保健センターに来院する学生のほとんどは、キャッチアップ接種が可能な年齢に達しているため、このような環境ではナースプラクティショナー(NP)はワクチン接種率を高める機会を得ることができます。大学生のHPVに関する知識、態度、ワクチン接種率については、このような状況下でナースプラクティショナーが効果的なワクチン推奨を行うためには、より多くの情報が必要とされている。
BACKGROUND: Human papillomavirus (HPV) is the most common sexually transmitted infection in the United States and disproportionately affects adolescents and young adults. Although a safe and efficacious vaccine is available, many college students are unimmunized against HPV. Most students presenting to college health centers are within the age range for catch-up immunization, giving nurse practitioners (NPs) in this setting an opportunity to increase vaccination rates. More information is needed about college students' HPV knowledge, attitudes, and vaccination uptake so that NPs can make effective vaccine recommendations to this population.
目的:
(a) HPVとそのワクチンに関する知識と態度、(b) HPV予防接種の実践、(c) 米国の大学の大学生におけるHPVの知識、態度、ワクチン接種に関連する要因を調べる。
PURPOSE: To examine (a) Knowledge and attitudes about HPV and its vaccine; (b) HPV immunization practices; and (c) factors associated with HPV knowledge, attitudes, and vaccination among college students in a US university.
方法:
この横断的定量研究は、州立大学の学生保健センターの参加者からデータを収集した。収集したデータには、627人の学生から得たHPVとそのワクチンに関する知識、態度、実践が含まれていた。
METHODS: This cross-sectional quantitative study collected data from participants in a state university student health center. Data collected included knowledge, attitudes, and practices about HPV and its vaccine from 627 students.
結果:
参加者のHPVに関する知識は中程度であったが、HPVとそのワクチンに対する肯定的な態度を持っていた。HPVに関する知識が高い参加者は、米国生まれ、健康関連の専攻、既婚または離婚しており、肯定的な態度をとっていた。HPVに関する知識の高さ、ワクチンの接種率、子宮頸がんの家族歴は、肯定的な態度と関連していた。ワクチン接種の予測因子には、健康関連の専攻者であること、ワクチン接種に対する肯定的な態度が含まれていた。
RESULTS: Participants had a moderately low HPV knowledge but positive attitudes toward HPV and its vaccine. Participants with a higher level of HPV knowledge were US born, health-related majors, married or divorced, and had positive attitudes. Higher HPV knowledge, vaccine uptake, and a family history of cervical cancer were associated with positive attitudes. Predictors for vaccine uptake include being a health-related major and positive vaccine attitudes.
実務への応用:
本研究の結果は、NP、正看護師、その他の医療従事者が大学生に効果的なHPVワクチン接種を推奨する際に役立つものである。また、HPVワクチンを積極的に接種している学生は、この集団のHPVワクチン接種に対する意識を高めるための教育者としての役割を果たすことができます。
IMPLICATIONS FOR PRACTICE: The results of this study help NPs, registered nurses, and other health care providers make effective HPV vaccine recommendations to college students. Students with positive HPV attitudes can serve as peer educators to increase HPV vaccination awareness in this population.