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ベートーヴェンベートーヴェンの難聴と補聴器
Beethoven: His Hearing Loss and His Hearing Aids.
PMID: 32590826 DOI: 10.1097/MAO.0000000000002755.
抄録
:偉大なクラシック作曲家ルートヴィヒ・ヴァン・ベートーヴェン(1770-1827)の生誕250年を記念して、ベートーヴェンの難聴がどのように彼に影響を与えたか、また当時の原始的な補聴器がどのように彼の難聴を緩和したかを指摘します。ベートーヴェンは26歳の頃から、ゆらぎのある進行性の難聴(「私の聴力はどんどん悪くなっていった」)に悩まされるようになり、左耳(「私の左耳では、この耳の病気が始まった」)から始まり、高音(「楽器や声の高音が聞こえない」)や言葉(「ときどき」)が聞き取れなくなっていきました。静かに話す人の声は聞こえない、音は聞こえるが言葉は聞こえない」)、耳鳴り(「私の耳は、昼も夜も鳴ったり、鼻歌を歌ったりし続ける」)や大音量募集(「誰かが叫ぶと耐えられない」)と関連していました。しかし、難聴にもかかわらず、ベートーヴェンは音楽への愛を失うことなく、作曲を続け、時には開発されたばかりの音響補聴器を使用することもありました。我々は、ベートーヴェンの聴覚を改善するために、エンジニアのヨハン・ネポムク・マエルツェルとピアノ製作者のコンラッド・グラーフがそれぞれ作った耳付きトランペットと共鳴板について分析し、説明する。さらに、ベートーヴェンがピアノの音の知覚を改善するために使用した可能性のある木製のドラムスティックについても考察します。
: To celebrate the 250th anniversary of the birth of the great classical composer, Ludwig van Beethoven (1770-1827), we point out how his hearing loss affected him and how the primitive hearing aids at that time helped mitigate his hearing loss. From the age of 26, Beethoven began to suffer from a fluctuating, progressive hearing loss ("my hearing grew worse and worse"), This started in his left ear ("in my left ear, with which this illness of my ears had started"), where he had difficulty hearing higher pitched tones ("I don't hear the high notes of the instruments and voices") and words ("Sometimes, I cannot hear people who speak quietly, I can hear the sounds, but not the words") and associated with tinnitus ("my ears, they still keep buzzing and humming day and night") and loudness recruitment ("if someone yells, it is unbearable to me").However, in spite of his hearing loss, Beethoven never lost his love for music and continued composing music, at times using some of the acoustic hearing aids that were just being developed. We analyze and describe the ear trumpets, and the resonant plate that engineer Johan Nepomuk Maelzel and piano-maker Conrad Graf, respectively, constructed to try to improve Beethoven's hearing. Moreover, we discuss the possible use of a wooden drumstick Beethoven might have used to improve his perception of the piano's sound.