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J Nurs Educ.2020 Jul;59(7):392-395. doi: 10.3928/01484834-20200617-07.

看護学部学生の道徳的苦痛、道徳的勇気、道徳的回復力の関係を探る

Exploring the Relationships Among Moral Distress, Moral Courage, and Moral Resilience in Undergraduate Nursing Students.

  • Erin Gibson
  • Gloria Duke
  • Danita Alfred
PMID: 32598009 DOI: 10.3928/01484834-20200617-07.

抄録

背景:

看護師と学生は、圧倒的な課題を提示することができる要求の厳しい流動的な医療システムに直面しています。道徳的苦痛は、複雑な状況を経験する学生が遭遇する課題です。この現象を乗り越えるためには、道徳的勇気や道徳的回復力といった特定の美徳が必要です。

BACKGROUND: Nurses and students face a demanding and fluid health care system that can present overwhelming challenges. Moral distress is a challenge encountered by students who experience complex situations. Certain virtues such as moral courage and moral resilience are necessary to navigate around this phenomenon.

方法:

記述的相関研究のデザインを使用して、3つのサイトに分散している看護学生の便宜的なサンプルは、3つのツールを使用して調査しました。Moral Distress Thermometer (MDT)、Connor-Davidson Moral Resilience Scale (CD-RISC)、Moral Courage Scale for Physicians (MCSP)の3つのツールを用いて調査した。

METHOD: Using a descriptive correlational study design, a convenience sample of nursing students distributed among three sites were surveyed using three tools: The Moral Distress Thermometer (MDT), the Connor-Davidson Moral Resilience Scale (CD-RISC), and the Moral Courage Scale for Physicians (MCSP).

結果:

学生は軽度の道徳的苦痛を報告した(M = 2.73、SD = 1.9)。モラル・レジリエンスは、道徳的勇気、年齢、学位取得者と有意な相関があった。

RESULTS: Students reported mild levels of moral distress (M = 2.73, SD = 1.9). Moral resilience was significantly correlated with moral courage, age, and students having a previous degree.

結論:

看護課程でモラル・レジリエンスを育成するための介入が必要である。看護学生の道徳的回復力と道徳的苦痛を測定するための有効な手段をさらに調査すべきである。J Nurs Educ. 2020;59(7):392-395.

CONCLUSION: Interventions to cultivate moral resilience in nursing curricula are necessary. Valid instruments to measure moral resilience and moral distress in nursing students should be investigated further. [J Nurs Educ. 2020;59(7):392-395.].

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