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eラーニングのオンタリオ州北東部の看護師の認識。解釈的な説明
Northeastern Ontario nurses' perceptions of e-learning: An interpretive description.
PMID: 32599472 DOI: 10.1016/j.nedt.2020.104509.
抄録
背景:
eラーニングは、専門的なコンピテンシーと学習ニーズをサポートする看護師のための継続教育の一般的な方法である。しかし、設定、情報技術、eラーニングの質のばらつきが、これらの経験に影響を与える可能性がある。
BACKGROUND: E-learning is a common method of continuing education for nurses that supports professional competencies and learning needs. However, variations in setting, information technology, and quality of the e-learning may impact these experiences.
目的:
病院の設定でeラーニングの登録看護師の認識を探るために。
OBJECTIVE: To explore registered nurses' perceptions of e-learning in a hospital setting.
デザイン:
解釈的記述の方法論を使用して質的研究。
DESIGN: A qualitative study using an Interpretive Description methodology.
設定:
オンタリオ州北東部の小さな都市型病院
SETTING: A small urban Northeastern Ontario hospital.
参加者:
急性期の内科・外科の入院部門に所属する10名の登録看護師。
PARTICIPANTS: Ten registered nursing staff from acute medical and surgical inpatient departments.
方法:
看護師のeラーニングに対する認識を探るために、対面式の半構造化インタビューを実施した。インタビューの記録を分析し、テーマを抽出した。
METHOD: Face-to-face semi-structured interviews were conducted to explore nurses' e-learning perceptions. Interview transcripts were analyzed for themes.
結果:
参加者のeラーニングに対する認識と、それが継続教育とどのように関連しているかを説明する3つの主要なテーマが見つかりました。不満足」、「意味のある」、「学習経験を高める」です。
RESULTS: Three key themes were found that described the participants' perceptions of e-learning and how it related to their continuing education: Unsatisfactory, Meaningful, and Enhancing learning experiences.
結論:
eラーニングは、正看護師のための継続的な教育の有用な方法であることができますが、eラーニングの配信と品質開発のための継続的な必要性に課題があります。
CONCLUSION: E-learning can be a useful method of continuing education for registered nurses; however, there are challenges in the delivery of e-learning and an ongoing need for quality development.
Copyright © 2020. Published by Elsevier Ltd.