あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Am J Occup Ther.2020 Jul/Aug;74(4):7404205090p1-7404205090p11. doi: 10.5014/ajot.2020.036012.

米国の作業療法カリキュラムで職業がどのように扱われているかについて、課題の成果物とそれが明らかにしていること

Assignment Artifacts and What They Reveal About How Occupation Is Addressed in U.S. Occupational Therapy Curricula.

  • Barb Hooper
  • Sheama Krishnagiri
  • Pollie Price
  • Steven D Taff
  • Andrea Bilics
PMID: 32602448 DOI: 10.5014/ajot.2020.036012.

抄録

重要性:

人工物は、本質的なスキル、ツール、概念を学生に伝える。したがって、人工物の研究は、学習の優先順位を明らかにすることができる。

IMPORTANCE: Artifacts convey essential skills, tools, and concepts to students. Studies of artifacts can therefore illumine priorities for learning.

目的:

課題の成果物が学生に学習を要求したスキル、ツール、概念を、特に職業に関連して説明すること。

OBJECTIVE: To describe the skills, tools, and concepts that assignment artifacts required students to learn, especially in relation to occupation.

デザイン:

教育者は、自分たちのプログラムがどのように作業療法に取り組んでいるかを示す243の成果物を提出しました。提出された成果物には、シラバス、講義、課題、評価基準、学習ガイド、テキスト、学習目標などが含まれていた。社会文化研究のパラダイムを用いて、すべての課題の成果物を二次分析した。課題は、特に職業に関連したスキル、ツール、学生が使用すべき基本的な概念についてコード化されていた。

DESIGN: Educators submitted 243 artifacts that illustrated how their programs addressed occupation. Artifacts included syllabi, lectures, assignments, rubrics, study guides, texts, and learning objectives. A sociocultural research paradigm informed a secondary analysis of all assignment artifacts. Assignments were coded for the skills, tools, and underlying concepts students were to use, particularly related to occupation.

設定:

米国の作業療法士と作業療法助手の学術プログラム。

SETTING: U.S. occupational therapist and occupational therapy assistant academic programs.

参加者:

地理的地域別の代表者を対象とした層別無作為抽出と、高等教育機関のカーネギー分類を用いた層別無作為抽出により、米国内の25の学術プログラムが選ばれた。15の作業療法プログラムと10の作業療法助手プログラムが同意した。

PARTICIPANTS: Twenty-five U.S academic programs selected through stratified random sampling that targeted representation by geographic region and the Carnegie Classification of Institutions of Higher Education. Fifteen occupational therapy and 10 occupational therapy assistant programs consented.

結果:

課題の成果物は、学生にインタビュー、観察、分析、指導(スキル)を要求し、成果物は作業療法実践フレームワークの学習に重点を置いていた。領域とプロセス(ツール)の学習に重点が置かれていた。学生にスキルやツールを職業を含むより広い概念に関連付けることを求めたものはほとんどなかった。それらの成果物は、課題に付随するプロンプトを使用していました。評定基準はスキルやツールを職業に結びつける学生の能力を評価することはほとんどありませんでした。

RESULTS: Assignment artifacts required students to interview, observe, analyze, and teach (skills); artifacts emphasized learning the Occupational Therapy Practice Framework: Domain and Process (tool). Few artifacts required students to relate skills and tools to broader concepts, including occupation. Those that did used prompts that were ancillary to the assignment. Grading rubrics seldom measured students' ability to connect skills and tools to occupation.

結論と関連性:

職業との関連性を支える概念から切り離されたスキルや道具を強調することで、成果物はブラックボックス学習を反映したものとなった。グラスボックス学習を反映した成果物を作成することは、教育を改善することができる。グラスボックス学習では、成果物は透明であり、得られるスキル、ツール、概念的な理解を明確に定義している。

CONCLUSIONS AND RELEVANCE: By emphasizing skills and tools detached from the concepts supporting their relevance to occupation, the artifacts reflected black box learning. Creating artifacts that reflect glass box learning can improve education. In glass box learning, artifacts are transparent and clearly delineate the skills, tools, and conceptual understandings to be gained.

この研究は何を追加します。:

研究者にとっては、この研究は作業療法教育の研究に成果物を含めることの重要性を強調している。教育者にとっては、スキル、ツール、概念を明確に定義した課題を作成するための指針となる。

WHAT THIS STUDY ADDS: For researchers, the study highlights the importance of including artifacts in studies of occupational therapy education. For educators, the study gives guidance for creating assignments that clearly delineate skills, tools, and concepts.

Copyright © 2020 by the American Occupational Therapy Association, Inc.