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アフリカ系アメリカ人学生の知覚された差別とリスク行動:感情調節と民族社会化の潜在的な調整役割
Perceived Discrimination and Risk Behaviors in African American Students: the Potential Moderating Roles of Emotion Regulation and Ethnic Socialization.
PMID: 32607721 DOI: 10.1007/s40615-020-00807-6.
抄録
先行研究では、認知された差別が健康とメンタルヘルスの格差の一因であることが明らかにされている。しかし、認知された差別と、危険なアルコールや違法薬物の使用、HIVを含む健康に悪影響を及ぼす危険な性的行動などの行動との関係については、ほとんど研究が行われていない。今回の研究では、文化的要因が個人が不健康な行動に従事する傾向やそれを回避する能力に果たす役割を探っています。黒人またはアフリカ系アメリカ人と自認する大学生266人を対象に、家族的な民族的社会化、知覚された差別、感情調節、物質使用、リスクの高い性的行動について調査を行った。その結果、知覚された差別と感情調節-抑制は危険なアルコール使用の高レベルと関連し、感情調節-認知的再評価は違法な物質使用の低レベルと関連していることが示された。アフリカ系アメリカ人大学生における介入と予防への示唆が議論されている。
Prior research has identified perceived discrimination as being a contributing factor in health and mental health disparities. However, there is little research on the relationship between perceived discrimination and behaviors such as hazardous alcohol and illicit substance use and risky sexual behaviors that put people at risk for negative health consequences including HIV. The current research explores the role that cultural factors may play in a tendency for individuals to engage in unhealthy behaviors or an ability to avoid them. A total of 266 college students who self-identified as Black or African American were surveyed on measures of familial ethnic socialization, perceived discrimination, emotion regulation, substance use, and risky sexual behaviors. Findings indicate that perceived discrimination and emotion regulation-suppression were associated with higher levels of hazardous alcohol use, and that emotion regulation-cognitive reappraisal was associated with lower levels of illicit substance use. Implications for intervention and prevention in African American college students are discussed.