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日本語AIでPubMedを検索

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J Indian Soc Pedod Prev Dent.2020 Apr-Jun;38(2):115-118. JIndianSocPedodPrevDent_2020_38_2_115_288228. doi: 10.4103/JISPPD.JISPPD_357_19.

口腔習慣に関する情報源としてのYouTube™

YouTube™ as a source of information on oral habits.

  • Huseyin Simsek
  • Suleyman Kutalmis Buyuk
  • Ebru Cetinkaya
PMID: 32611855 DOI: 10.4103/JISPPD.JISPPD_357_19.

抄録

背景:

本研究の目的は、YouTube™上の口腔習慣動画の内容を評価することでした。

Background: The aim of this study was to evaluate the content of oral habit videos on YouTube™.

材料と方法:

口腔習慣」「親指しゃぶり」「舌突き」「指しゃぶり」の4つのキーワードで口腔習慣に関連する用語をYouTube™で検索した。視聴回数でソートされた動画をスクリーニングし,評価した.除外基準は、英語以外の動画、トピックに関係のない動画、音声・動画の質が低い動画、重複している動画としました。100本の動画について、一般的な動画の特徴(再生回数、好き嫌い、コメント数、アップロード日)、動画の目的、情報内容、視聴品質、視聴者のインタラクション指標を分析しました。

Materials and Methods: The four keywords "Oral Habits," "Thumb Sucking," "Tongue Thrust", and "Finger Sucking" relevant terms oral habits were searched on YouTube™. The videos sorted by view count were screened and evaluated. The following exclusion criteria were defined as; non-English videos, unrelated to a topic, poor audio-video quality, and duplication. A hundred videos were analyzed for general video characteristics (number of views, likes, dislikes, number of comments, and uploaded date) the purpose of the video, information content, audio-visual quality, and viewers' interaction index.

結果:

上位100本の動画は平均26,870.83回視聴されています。動画のほとんどは歯科医師(n=29;29.0%)がアップロードしたものであった。動画のほとんど(44.0%)は中程度の一般的な情報内容で、38.0%が良いと評価され、18.0%が悪いと評価された。動画の内容は一般的に口腔習慣に関する情報(82.0%)、次いで個人的な体験(12.0%)の順であった。評価されたすべてのYouTube™動画の視聴者のインタラクション指数は0.59でした。良い内容の動画は、他のグループよりも有意に高い相互作用指数を示した(P = 0.011)。

Results: The top hundred videos have been viewed an average of 26,870.83 times. Most videos were uploaded by dentists (n = 29; 29.0%). Most of the videos (44.0%) were classified as having moderate general information content and 38.0% were rated as good, and 18.0% were rated as poor. Videos generally involved information about oral habits (82.0%), followed by personal experience (12.0%). The viewers' interaction index of all evaluated YouTube™ videos was 0.59. Good content videos had a significantly higher interaction index than the other groups (P = 0.011).

結論:

口腔習慣に関するYouTube™の動画は一般的に不十分であり、患者さんには注意して見ることをお勧めしなければなりません。歯科における口腔習慣に関する高品質でより有益な動画を専門家がYouTube™にアップロードする必要があります。

Conclusions: YouTube™ videos about the oral habits are generally inadequate and patients must be recommended to view them with caution. High quality and more informative videos about oral habits in dentistry should be uploaded to YouTube™ by professionals.