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患者の安全とコミュニケーションのベストプラクティス
Best Practices in Patient Safety and Communication.
PMID: 32616288 DOI: 10.1016/j.emc.2020.04.007.
抄録
救急医療は、予防可能な有害事象の発生率が高く、リスクの高い医療行為の領域です。これは、救急医療を複雑にしている無数のシステムやプロセスの問題に関係しており、多因子性を持っています。救急医療における安全なケアのためには、強力なチームワークとコミュニケーションが重要な要素であることが確認されています。救急医療の専門家や指導者は、患者の安全性を向上させるために、強力な安全文化を育成し、プロセスやシステムベースのアプローチを構築することを目的とした解決策を実施することができます。この記事では、患者の安全性とコミュニケーションを向上させるためのエビデンスに基づいたアプローチの概要を説明します。
Emergency medicine is a high-risk area of medical practice, with a high rate of preventable adverse events. This is multifactorial, hinging on the myriad system and processes issues that complicate emergency care. Strong teamwork and communication have been identified as critical components for safe care in emergency medicine. Health care professionals and leaders within emergency medicine can implement solutions aimed at cultivating a strong safety culture, creating processes and system-based approaches to improve patient safety. This article provides an overview of the evidence-based approaches to improve patient safety and communication.
Published by Elsevier Inc.