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学部看護教育におけるガイド付きイメージとリラクゼーション技術の指導
Teaching Guided Imagery and Relaxation Techniques in Undergraduate Nursing Education.
PMID: 32633610 DOI: 10.1177/0898010120938558.
抄録
誘導イメージ法とリラクゼーションのテクニックは、多くの利点が文書化されていますが、伝統的には学部の看護教育では教えられていません。これらの技術は臨床家や学生が自分自身のストレスを管理するために使用することもできます。本研究では、体験的スキルラボでガイド付きイメージ法を教えることが看護学部の学生に与える影響について、混合方法を用いた研究を行いました。目標は、これらのスキルを習得した学生が臨床現場で活用する可能性が高いかどうかを評価すること、これらのスキルを習得することで個人的なメリットが得られるかどうかを検討すること、および個人的な指導とビデオ指導を比較することであった。学生は、満足度、個人的な利益、利用意向の観点から経験を評価するアンケートに記入した。学生はコメントを記入し、個人的・職業的な利点や知識やスキルを応用する能力に関する自由形式の質問に回答しました。結果はポジティブなもので、受講生は形式に満足している、コースから個人的な利益を得た、将来クライアントにテクニックを使う可能性が高まったと報告しています。最も低いスコアは、クライアントとテクニックを使用する際の自信に関するものであった。統計的に有意な発見は、学生が内容への満足度、形式への満足度、患者にこれらの技術を使用する前の経験の価値の分野で個人的な指導を好んでいたことである(< 0.05)。
Guided imagery and relaxation techniques have many documented benefits yet are not traditionally taught in undergraduate nursing education. These techniques can also be used by clinicians and students to manage their own stress. The impact of teaching guided imagery in an experiential skills lab on undergraduate nursing students was examined in this mixed-methods research study. Goals were to evaluate whether students learning these skills would be more likely to use them in clinical practice, to examine whether learning these skills would provide personal benefits, and to compare personal instruction with video instruction. Students completed questionnaires evaluating the experience in terms of satisfaction, personal benefit, and intent to use. Students provided comments and answered open-ended questions regarding personal and professional benefits and ability to apply knowledge and skills. Results were positive, with students reporting satisfaction with the format, personal benefit from the course, and increased likelihood that they will use the techniques with clients in the future. The lowest scores were on confidence in using the technique with clients. A statistically significant finding is that students preferred personal instruction in the areas of satisfaction with the content, satisfaction with the format, and the value of experience in advance of using these skills with patients ( < .05).