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COVID-19のゲーミング障害への影響。モニタリングと予防。
Impact of COVID-19 on gaming disorder: Monitoring and prevention.
PMID: 32634111 DOI: 10.1556/2006.2020.00040.
抄録
世界的なコロナウイルス感染症2019(COVID-19)の発生により、感染拡大を防ぐために物理的な距離の離隔、ロックダウン、接触の追跡、自己隔離が必要となっています。このような中、米国ではゲームデータの利用が増加し、欧州ではゲームのダウンロード量が過去最高を記録したと報告されています。ゲームは流行による心理的ストレスに対処するために利用されることから、メンタルヘルスの専門家は、特に流行が続く場合には、流行中のゲームの増加がゲーム性障害のリスクにどのように寄与するかを認識しておく必要があります。したがって、精神保健の専門家は、ゲーミング障害のリスクを持つ人々、特に青年期の人々に対して、安全な社会的交流の代替案を策定する必要があります。
The global coronavirus disease 2019 (COVID-19) outbreak has necessitated physical distancing, lockdown, contact tracing, and self-quarantine so as to prevent the spread of the disease. Amid the outbreak, gaming data usage has reportedly increased in the United States, and game download volume has reached a record high in Europe. Because gaming can be used to cope with the psychological stress from the outbreak, therefore mental health professionals should be aware of how increased gaming during the pandemic may contribute to risk of gaming disorder, especially if the pandemic persists. Mental health professionals should thus formulate safe social interaction alternatives for people, particularly adolescents, who have gaming disorder risk.