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オレゴン州のメディケイド代替支払モデルプログラムは、イメージングサービスの量を削減した。
A Medicaid Alternative Payment Model Program In Oregon Led To Reduced Volume Of Imaging Services.
PMID: 32634361 DOI: 10.1377/hlthaff.2019.01656.
抄録
患者中心のメディカルホームモデルは、ケアプロセスの根本的な再構築を目指しているが、数量ベースの支払いシステムは、そのような変革を妨げる可能性がある。2013年、オレゴン州のメディケイドプログラムは、特定の地域医療センター(CHC)に対する従来のプライマリーケアサービスの診療報酬を、訪問ごとの料金から患者ごとの料金に変更した。オレゴン州の請求データを用いて、画像診断、検査、処置などの伝統的なプライマリーケアサービス、CHCが提供するその他のサービス、救急部門の受診、入院サービス、CHC以外のプロバイダーによるその他のサービスの5つのサービス分野のケア量を価格で加重して分析した。我々は、ベレンソン・エッガースのサービスタイプ別ケア分類を用いて、従来のプライマリーケアサービスをさらに細分化した。支払いモデル実施前と実施後のオレゴン州のCHCの参加CHCと非参加CHCを比較した。支払い改革は、従来のプライマリーケアサービスの価格加重平均が42.4%減少したことに関連していたが、これは画像診断サービスの利用が減少したことが大きな要因であった。その他のアウトカムには影響はありませんでした。オレゴン州の取り組みは、メディケイド患者を対象とした患者中心の在宅医療モデルを推進するために支払い改革を利用することに関心のある他の州に教訓を与える可能性がある。
The patient-centered medical home model aspires to fundamentally restructure care processes, but a volume-based payment system may hinder such transformations. In 2013 Oregon's Medicaid program changed its reimbursement of traditional primary care services for selected community health centers (CHCs) from a per visit to a per patient rate. Using Oregon claims data, we analyzed the price-weighted volume of care for five service areas: traditional primary care services, including imaging, tests, and procedures; other services provided by CHCs that were carved out from the payment reform; emergency department visits; inpatient services; and other services of non-CHC providers. We further subdivided traditional primary care services using Berenson-Eggers Type of Service categories of care. We compared participating and nonparticipating CHCs in Oregon before and after the payment model was implemented. The payment reform was associated with a 42.4 percent relative reduction in price-weighted traditional primary care services, driven fully by decreased use of imaging services. Other outcomes remained unaffected. Oregon's initiative could provide lessons for other states interested in using payment reform to advance the patient-centered medical home model for the Medicaid population.