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米国およびカナダにおけるトランスジェンダー医学教育の現状。スコーピングレビューの更新
Current State of Transgender Medical Education in the United States and Canada: Update to a Scoping Review.
PMID: 32637641 PMCID: PMC7315660. DOI: 10.1177/2382120520934813.
抄録
背景:
医療専門職のカリキュラム内でのトランスジェンダーの健康に関する教育に関する公表された文献は、以前は散発的で断片的であることが判明していた。最近では、より包括的で全体的なアプローチが採用されるようになった。我々はトランスジェンダー健康教育の進歩を要約する。
Background: The published literature on education about transgender health within health professions curricula was previously found to be sporadic and fragmented. Recently, more inclusive and holistic approaches have been adopted. We summarize advances in transgender health education.
方法:
2017年1月から2019年9月までに5つのデータベース(Education Source、LGBT Source、MedEd Portal、PsycInfo、PubMed)でトランスジェンダーの健康管理介入に関連する論文の文献検索を行うなど、5段階のスコーピングレビューの枠組みを踏襲した。検索結果は、米国およびカナダのMD/DOの学生を含むトランスジェンダー健康要素を含む教育介入のアウトカムを報告する原著論文を含むようにスクリーニングした。グレーの文献検索では、トランスジェンダー関連の重要な内容を持つ12の医療専門職協会の継続的医学教育(CME)コースを特定した。
Methods: A 5-stage scoping review framework was followed, including a literature search for articles relevant to transgender health care interventions in 5 databases (Education Source, LGBT Source, MedEd Portal, PsycInfo, PubMed) from January 2017 to September 2019. Search results were screened to include original articles reporting outcomes of educational interventions with a transgender health component that included MD/DO students in the United States and Canada. A gray literature search identified continuing medical education (CME) courses from 12 health professional associations with significant transgender-related content.
結果:
文献検索では、前回のレビューから2年間に発表された966のユニークな出版物が同定されたが、そのうち10の出版物が本調査に含まれる基準を満たしていた。新しい教育形式には、学際的介入、CMEコースを含むレジデンシー後のトレーニング、オンラインのウェブモジュールなどがあり、これらはすべてトランスジェンダー医療に関連した能力向上に効果的であった。グレー文献検索の結果、7つの専門機関が発行している7つのCMEコースに適切な学習目標を持つ15のCMEコースが得られた。
Results: Our literature search identified 966 unique publications published in the 2 years since our prior review, of which 10 met inclusion criteria. Novel educational formats included interdisciplinary interventions, post-residency training including CME courses, and online web modules, all of which were effective in improving competencies related to transgender health care. Gray literature search resulted 15 CME courses with learning objectives appropriate to the 7 professional organizations who published them.
結論:
現在のトランスジェンダーの健康カリキュラムには、それぞれの教育的文脈、学習目的、医療従事者のカリキュラムへの配置などにより、多様な教育的介入形式が拡大している。特筆すべき制限事項としては、客観的な教育介入の成果測定が乏しいこと、長期的なフォローアップデータがないこと、介入の種類が多様であることなどが挙げられる。トランスジェンダーのカリキュラム開発のための明確なベストプラクティスは、文献ではまだ確認されていない。
Conclusions: Current transgender health curricula include an expanding variety of educational intervention formats driven by their respective educational context, learning objectives, and placement in the health professional curriculum. Notable limitations include paucity of objective educational intervention outcomes measurements, absence of long-term follow-up data, and varied nature of intervention types. A clear best practice for transgender curricular development has not yet been identified in the literature.
© The Author(s) 2020.