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ノルウェーの外科病棟における縦断的チームトレーニングプログラム:チームワークスキルに関する看護師と医師の経験に関する質的研究
Longitudinal team training programme in a Norwegian surgical ward: a qualitative study of nurses' and physicians' experiences with teamwork skills.
PMID: 32641327 PMCID: PMC7348475. DOI: 10.1136/bmjopen-2019-035432.
抄録
目的:
チームワークと専門職間のチームトレーニングは、複雑な臨床環境の中で患者さんのケアの継続性と質の高いアウトカムを確保するための基本的なものです。Team Strategies and Tools to Enhance Performance and Patient Safety (TeamSTEPPS)は、医療従事者のチームワークスキルを促進することを目的としたエビデンスに基づいたチームトレーニングプログラムである。本研究の目的は、縦断的な専門家間チームトレーニングプログラムの実施前と実施中の外科病棟における医療従事者のチームワークに関する経験を記述することである。
OBJECTIVES: Teamwork and interprofessional team training are fundamental to ensuring the continuity of care and high-quality outcomes for patients in a complex clinical environment. Team Strategies and Tools to Enhance Performance and Patient Safety (TeamSTEPPS) is an evidence-based team training programme intended to facilitate healthcare professionals' teamwork skills. The aim of this study is to describe healthcare professionals' experiences with teamwork in a surgical ward before and during the implementation of a longitudinal interprofessional team training programme.
デザイン:
フォローアップのフォーカスグループインタビューに基づく質的記述的研究。
DESIGN: A qualitative descriptive study based on follow-up focus group interviews.
設定:
ノルウェーの病院信託内の病院部門における消化器外科と泌尿器科の複合病棟。
SETTING: A combined gastrointestinal surgery and urology ward at a hospital division in a Norwegian hospital trust.
参加者:
11名の医療従事者からなる利便性の高いサンプルを、医師(n=4)、正看護師(n=4)、認定看護助手(n=3)の3つの専門職ベースのフォーカスグループに分けた。
PARTICIPANTS: A convenience sample of 11 healthcare professionals divided into three professionally based focus groups comprising physicians (n=4), registered nurses (n=4) and certified nursing assistants (n=3).
介入:
TeamSTEPPSプログラムは、2016年5月から2017年6月まで外科病棟で実施された。チームトレーニングプログラムには3つのフェーズが含まれていた。(1)アセスメントと計画、(2)トレーニングと実施、(3)持続性であった。
INTERVENTIONS: The TeamSTEPPS programme was implemented in the surgical ward from May 2016 to June 2017. The team training programme included the three phases: (1) assessment and planning, (2) training and implementation and (3) sustainment.
結果:
チームトレーニングプログラムを実施する前は、医療従事者は基本的に病棟内のチームワークスキルに満足していた。プログラムの実施中には、チームトレーニングによって、共通のチームワークスキルに対する意識と知識が向上したことを経験した。改善されたチームワークスキルは、より体系的な専門職間の情報交換、リーダーシップバランスのとれた活動とリソースへの意識、状況監視ツールの使用、説明責任と透明性への共通理解に関連して説明された。
RESULTS: Before implementing the team training programme, healthcare professionals were essentially satisfied with the teamwork skills within the ward. During the implementation of the programme, they experienced that team training led to greater awareness and knowledge of their common teamwork skills. Improved teamwork skills were described in relation to a more systematic interprofessional information exchange, consciousness of leadership-balancing activities and resources, the use of situational monitoring tools and a shared understanding of accountability and transparency.
結論:
この研究では、チームトレーニングプログラムは、医療従事者にチームワークの共通理解を促進する一連のツールと用語を提供し、それゆえに、外科病棟での日常の臨床実践における行動とコミュニケーションに影響を与えることを示唆している。
CONCLUSIONS: This study suggests that the team training programme provides healthcare professionals with a set of tools and terminology that promotes a common understanding of teamwork, hence affecting behaviour and communication in their daily clinical practice at the surgical ward.
試験登録番号:
ISRCTN13997367。
TRIAL REGISTRATION NUMBER: ISRCTN13997367.
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