あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Cureus.2020 Jun;12(6):e8441. doi: 10.7759/cureus.8441.Epub 2020-06-04.

カナダの整形外科医の学術論文生産性

Publication Productivity Among Academic Orthopaedic Surgeons in Canada.

  • Yousif Atwan
  • Brynn P Charron
  • Sahil Sidhu
  • Joseph Cavanagh
  • Ryan Degen
PMID: 32642355 PMCID: PMC7336609. DOI: 10.7759/cureus.8441.

抄録

目的 Hirsch Index(h-index)とm-indexは学術生産性を評価するためによく利用されており、学術昇進や助成金の選択に正の関係があることが広く知られている。本研究の目的は、これらの指標とカナダの整形外科教員の学業成績との関係を評価することである。方法 本研究では、レジデンシー研修プログラムに関連するカナダ整形外科の教員 567 名を対象とした。教員個人のH指標はElsevierのScopusデータベースから入手した。教員のレジデンシー卒業年は、それぞれのライセンス機関のデータベースから記録し、キャリアの開始時期をサロゲートとして、キャリアの期間を決定し、m-indexを算出した。また、教員は、職位(助教、准教授、正教授)とサブスペシャリティに基づいて分類した。結果 h-index、m-index、キャリアの長さは学位の上昇と関連していたが、性別は関連を示していなかった。全体的に男性は女性に比べてh-indexが有意に高かったが、男女間でm-indexを比較しても有意差は認められなかった。また、m-indexは上級教員ではサブスペシャリティ間で変動したが、下位教員では変動しなかった。結論 h-indexとm-indexを用いた書誌学的生産性は、カナダの研修機関の整形外科医の学術ランキングと関連している。これらの指標は、教員の学術的なメリットについての洞察を提供してくれるかもしれないが、無差別に利用することには注意が必要であり、その限界を強く考慮しなければならない。

Objective The Hirsch Index (h-index) and m-index are often utilized to assess academic productivity and have been widely found to have a positive association with academic promotion and grant selection. The aim of this study was to assess the relationship between these indices and academic ranks among Canadian orthopaedic surgery faculty members. Methods Five hundred and sixty-seven Canadian orthopaedic surgery faculty members associated with residency training programs were included in the study. H-indices of individual faculty members were obtained through Elsevier's Scopus database. Faculty members' year of residency graduation was recorded from their respective licensing body database and was utilized as a surrogate for the start of their academic career to determine career duration and calculate the m-index. Faculty members were divided based on their academic rank (assistant, associate and full professors) and subspecialty. Results Increased h-index, m-index and long career duration were associated with increased academic rank, while gender did not demonstrate an association. Overall, males had a significantly higher h-index compared to females, but no significant difference was observed when comparing the m-index between genders. The m-index varied between subspecialties among senior faculty, but not among junior-ranked faculty. Conclusion Bibliometric academic productivity using h-index and m-index is associated with academic ranking among Canadian orthopaedic surgeons at training institutions. Although these indices may provide insight into the academic merits of faculty members, caution must be taken about utilizing it indiscriminately and their limitations must be strongly considered.

Copyright © 2020, Atwan et al.