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スタットパール

StatPearls

  • Heather H. de Anda
  • Hawnwan P. Moy
PMID: 32644397

抄録

病人や負傷者のための救急車の最初の使用が知られているのは、紀元前1000年にさかのぼり、ホメロスの「.com」に記録されています。によると、初期の輸送デバイスは、2頭の馬の間に張られたリッター以上のものではありませんでした。それ以来、救急車の利用を患者、一般市民、救急医療サービス(EMS)担当者にとってより安全なものにしようとする努力を含め、病院前環境における患者の搬送とケアには大きな進歩があった。救急車での地上搬送は、病院前の職員や一般の人々が負傷したり、死亡したりする機会が多々ある。2003年から2007年までの間に、救急救命士と救急医療技術者(EMT)が業務中に死亡した件数は約65件であった。救急救命士と救急救命士の死亡率は、常勤換算10万人当たり6.3人で、全労働者の死亡率の1.4倍であった。これらの死亡者の45%は地上輸送事故に起因していた[1]2015年の全米道路交通安全局(NHTSA)の報告書では、年間1,500件と推定される救急車の衝突事故が発生し、負傷者につながっており、負傷者の半数近くが救急車内にいた[2]。

The first known use of ambulance transport for the sick and wounded dates to 1000 B.C., as documented in Homer’s . According to , early transport devices were no more than litters strung between two horses.  Since that time, there have been significant advances in patient transport and care in the prehospital environment, including efforts to make ambulance use safer for patients, the public, and Emergency Medical Services (EMS) personnel. EMS ground transport presents multiple opportunities for injury and the death of prehospital personnel and the public. From 2003 to 2007, there were approximately 65 Paramedic and Emergency Medical Technician (EMT) deaths that occurred while on-the-job. The death rate for Paramedics and EMTs was 6.3 per 100,000 full-time equivalents, which was 1.4 times greater than that for all workers. Forty-five percent of those deaths were attributed to ground transportation accidents.[1] In a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) report from 2015, there were an estimated 1,500 ambulances crashes annually, leading to injury, and nearly half of those injured were inside the ambulance.[2]

Copyright © 2020, StatPearls Publishing LLC.