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COVID-19パンデミック時の中国におけるオンライン教育プラットフォームのユーザー満足度の分析
Analysis of User Satisfaction with Online Education Platforms in China during the COVID-19 Pandemic.
PMID: 32645911 DOI: 10.3390/healthcare8030200.
抄録
昨年末に各国で発生したコロナウイルス病2019(COVID-19)の流行は、伝統的な対面授業をオンライン教育プラットフォームに移し、教育の質に直接影響を与えている。中国のオンライン教育プラットフォームにおけるユーザー満足度を研究対象とし、本稿ではアンケート調査とウェブクローラーを用いてオンラインとオフラインのユーザーの体験データを収集し、感情と既存の文献を分析して顧客満足度指数システムを構築し、定量的な分析を行い、アバックプロパゲーション(BP)ニューラルネットワークモデルを構築してユーザー満足度を予測する。その結果、利用者の個人的要因は利用者満足度に直接的な影響を与えないが、プラットフォームの利用可能性は利用者満足度に最も大きな影響を与えることがわかった。最後に、COVID-19パンデミック時のオンライン教育のレベルを向上させ、情報教育の改革を促進するために、オンライン教育プラットフォームの改善に関する提案を行った。
The outbreak of Corona Virus Disease 2019 (COVID-19) in various countries at the end of last year has transferred traditional face-to-face teaching to online education platforms, which directly affects the quality of education. Taking user satisfaction on online education platforms in China as the research object, this paper uses a questionnaire survey and web crawler to collect experience data of online and offline users, constructs a customer satisfaction index system by analyzing emotion and the existing literature for quantitative analysis, and builds aback propagation (BP) neural network model to forecast user satisfaction. The conclusion shows that users' personal factors have no direct influence on user satisfaction, while platform availability has the greatest influence on user satisfaction. Finally, suggestions on improving the online education platform are given to escalate the level of online education during the COVID-19 pandemic, so as to promote the reform of information-based education.