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テクノフィジックスイヤー。必要不可欠なものとしての診断放射線科の臨床年の変容
The TechnoPhysics Year: Transformation of Diagnostic Radiology's Clinical Year as a Matter of Necessity.
PMID: 32646768 DOI: 10.1016/j.acra.2020.04.045.
抄録
人工知能や機械学習が現代の現実の存在であり、医学、特に放射線科に急速に応用されていることを考えると、新たな教育の視点を提起する。診断放射線学のインターンシップにおける技術教育を成文化することで,診断放射線学のアイデンティティを再構築することが可能であるだけでなく,必要であると考えている。本稿では、放射線科臨床実習を再構築し、臨床ローテートを高収量の必修科目に限定することで、データ科学と技術科学の導入と包括的な医学物理学のトレーニングを可能にすることを説明する。モダリティ浸漬型の研修と各技術の物理学をリンクさせることで、現在および将来の技術革新をより深く理解し、最終的にはその技術を習得することを前提としている。同時に、放射線技師がどのようにしてこの技術を応用して精度と集団の健康レベルで患者を助けることができるかを理解するために、人工知能と機械学習の研究を提唱している。この研修により、研修医は、様々な臨床サービスに複数のローテーションを組む代わりに、大半の時間を放射線科の傘下で過ごすことができるようになります。インターンシップの最後に行われる詳細な技術と物理学の試験は、R1年目のスタートに自然に移行し、新たに習得したこの知識をレジデンシー期間中に応用できるようにするだろう。診断放射線技師は医療をデジタル時代に導いてきましたが、これからは21世紀の「データ駆動型医師」として、医療界をこの変革期に導くべきです。
Given that artificial intelligence and machine learning is now a reality of modern existence, rapidly being applied to medicine, and especially radiology, we submit a new educational perspective. By codifying technology education during the diagnostic radiology internship, we believe it is not only possible but necessary, to reframe the identity of diagnostic radiology. This paper describes the restructuring of the radiology clinical internship, limiting clinical rotations to high-yield essentials, thereby allowing for the introduction of data and technology science, and comprehensive medical physics training. By linking modality-immersion based training with the physics of each technology, we postulate a more thorough understanding and, ultimately, the mastery of current and future technological innovations. Concurrently we advocate for the study of artificial intelligence and machine learning in order to understand how radiologists can apply this technology to help patients on the precision and population health levels. This training would allow interns to spend the majority of their time under the umbrella of a radiology department, in lieu of multiple rotations on an assortment of clinical services. An in-depth technology and physics exam at the end of the internship would be a natural transition to the start of the R1 year, allowing for the application of this newly attained knowledge throughout their residency. Diagnostic radiologists have led medicine into the digital era, and now we should lead the medical community into this transformational era as the "Data-Driven Physician" of the 21 century.
Copyright © 2020 The Association of University Radiologists. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.