あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Med Educ Curric Dev.2020 Jan-Dec;7:2382120520935469. 10.1177_2382120520935469. doi: 10.1177/2382120520935469.Epub 2020-06-28.

患者の安全のために声を上げることを学ぶ。将来の医療従事者を育成するための専門家間のシナリオ

Learning to Speak Up for Patient Safety: Interprofessional Scenarios for Training Future Healthcare Professionals.

  • Lise McCoy
  • Joy H Lewis
  • Harvey Simon
  • Denise Sackett
  • Tala Dajani
  • Christine Morgan
  • Aaron Hunt
PMID: 32647749 PMCID: PMC7325460. DOI: 10.1177/2382120520935469.

抄録

背景:

予防可能な医療過誤は、米国における死亡原因の第一位を占めています。エラー防止、潜在的なエラーの早期発見、および積極的なコミュニケーションについて医学生を訓練するためには、効果的な学部医学教育(UME)戦略が必要である。このニーズに対応するため、アリゾナ州にあるA.T.スティル大学のオステオパシー医学大学院の教員からなるチームは、医学生2年生を対象とした4つのデジタル患者安全ケースシナリオを開発しました。これらのシナリオは、専門家間の連携と患者安全の原則を統合し、学生の潜在的なエラーを特定する能力を高め、積極的なコミュニケーションスキルを促進することを目的としています。

Background: Preventable medical errors represent a leading cause of death in the United States. Effective undergraduate medical education (UME) strategies are needed to train medical students in error prevention, early identification of potential errors, and proactive communication. To address this need, a team of faculty from A.T. Still University's School of Osteopathic Medicine in Arizona developed four digital patient safety case scenarios for second-year medical students. These scenarios were designed to integrate interprofessional collaboration and patient safety principles, increase student ability to identify potential errors, and promote proactive communication skills.

方法:

教員はQualtricsを使用して、患者の安全性に関する4つのデジタルケースシナリオを作成し、以下のドメインをカバーしました:潜在的な薬物間相互作用に関するコミュニケーション、効果的なハンドオフ、疲労、病気、ストレスなどの人的要因によるエラー、および指導研修医との衝突。2018年秋には、97名の医学生2年生がダイアドチームまたはトライアドチームで安全性モジュール全体を修了しました。各ケーススタディを通して作業を進めていく中で、学生チームはインスタントフィードバック付きの11の評価問題を完成させ、短いケースデブリーフィングディスカッションに参加しました。次に、各学生は12問の事後テストを受け、学習を評価しました。評価問題については記述的統計を検討し、学生の理解度を評価するために、ケーススタディの批判的思考のディスカッションの解答を検討しました。

Methods: Faculty used Qualtrics to create four digital case scenarios on patient safety covering the following domains: communicating about potential drug-to-drug interactions; effective handoffs; human factors errors, such as fatigue, illness, and stress; and conflicts with supervising resident. In fall 2018, 97 second-year medical students completed the entire safety module in dyad or triad teams. As they worked through each case study, student teams completed 11 assessment questions with instant feedback, and participated in short case debrief discussions. Next, each individual student took a 12-question post-test to assess learning. Descriptive statistics were reviewed for the assessment questions, and case critical thinking discussion answers were reviewed to evaluate student comprehension.

結果:

モジュールの平均スコアは95.5%(SD=6.36%、範囲=75~100%)であった。78人の学生がポストテストを終了し、平均スコアは96.5% (SD=6.51%, 範囲=66.7%-100%)でした。4つのケースの批判的思考のディスカッションのプロンプトに対する学生の書面による回答は、高い理解度を示した。

Results: The mean score for the module was 95.5% (SD= 6.36%, range = 75%-100%). Seventy-eight students completed the post-test, which had a mean score of 96.5% (SD = 6.51%, range = 66.7%-100%). Student written responses to the four case critical thinking discussion prompts indicated a high level of comprehension.

結論:

その結果、デジタルケーススタディは、初期のUMEにおいて重要な患者安全の概念と専門家間コミュニケーションの体験的実践を導入するための革新的なメカニズムを提供できることが実証された。このような魅力的な専門家間の患者安全トレーニングモジュールを設計し、実施することで、学生は小規模なチームで重要なコミュニケーションと安全の概念を学ぶ機会を得ることができた。このトレーニング方法は費用対効果が高く、他のオンライン学習や幅広い医療従事者向けのブレンデッドラーニング環境でも再現可能であった。

Conclusion: Our results demonstrated that digital case studies can provide an innovative mechanism to introduce key patient safety concepts and experiential practice of interprofessional communication in early UME. Our design and implementation of these engaging interprofessional patient safety training modules provided an opportunity for students to learn key communication and safety concepts in small teams. This training method was cost-effective and could be replicated in other online learning or blended learning environments for a wide range of health professions.

© The Author(s) 2020.