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スペインにおける交通事故と実質経済活動などの関係の再検討
Revisiting the relationship between traffic accidents, real economic activity and other factors in Spain.
PMID: 32652334 DOI: 10.1016/j.aap.2020.105549.
抄録
本稿では、1975年1月から2016年12月までの事故、死亡者数、負傷者数のデータを用いて、スペインにおける交通事故と実質経済活動との関係を分析する。我々の結果は、交通事故変数の歴史的な非対称的な周期的な挙動を示している。この関係は事故と負傷者についてはより明らかであり、死亡者数は2002年以降、異なるパターンを示している。集計データを使用するだけでなく、都市部と非都市部の事故を別々に分析した。また、経済変数、公共政策介入、その他の交通事故シリーズに影響を与える可能性のある要因の影響を分析した。政策介入については、1992年以降、自動車乗員へのシートベルト着用義務化に関連して、すべての事故率が恒久的に減少していることが確認された。しかし、2006年7月に導入された減点制度は一時的な効果にとどまっている。また、鉱工業生産指数、ガソリン・ディーゼル消費量、新車登録などの経済変数の効果を示し、新規性として、スペイン経済の複合的な一致指標と先行指標を使用することの利点を示した。
This paper analyzes the relationship between road traffic accidents and real economic activity in Spain, using data on accidents, fatalities and injuries from January 1975 to December 2016. Our results show the historical asymmetric cyclical behavior of traffic accidents variables. This relationship is more evident for accidents and injuries, while fatalities have shown a different pattern since 2002. Besides using aggregate data, we have analyzed urban and nonurban accidents separately. We analyze the effect of economic variables, public policy interventions and other potential factors affecting traffic series. Regarding policy interventions, we confirm a permanent reduction in all accident rates associated with the mandatory use of seatbelts on car passengers since 1992. However, the penalty points system introduced in July 2006 has only had temporary effects. We have also shown the effect of economic variables such as Industrial Production Index, gasoline and diesel consumption and registration of new vehicles and, as a novelty, the benefits of using the composite coincident and leading indicators of the Spanish economy.
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