日本語AIでPubMedを検索
3つの異なるシミュレーション・モダリティにおける学生の知識、スキル、ストレス、満足度、自己信頼度の検討
Examining Knowledge, Skill, Stress, Satisfaction, and Self-Confidence Levels of Students in Three Different Simulation Modalities.
PMID: 32653666 DOI: 10.1016/j.anr.2020.07.001.
抄録
目的:
本研究の目的は、3つの看護学校で学部教育を受けている学生の知識、スキル、ストレス、満足度、自信のレベルに異なるシミュレーションモダリティが及ぼす影響を比較することであった。
PURPOSE: The aim of this study was to compare the effect of different simulation modalities on knowledge, skill, stress, satisfaction, and self-confidence levels of students receiving undergraduate education in three nursing schools.
方法:
本研究は実験研究である。3種類のシミュレーションモダリティを用いて作成した「呼吸音評価」のシナリオを学生に適用した。本研究では、標準化された患者、高忠実度シミュレーション、部分タスクトレーナーをシミュレーションモダリティとして用いた。
METHOD: This was an experimental study. Students applied the scenario of "Respiratory Sounds Assessment" which was prepared according to three different simulation modalities. In the study, the standardized patient, high fidelity simulation and partial task trainer were used as simulation modalities.
結果:
その結果、練習前は同程度の知識レベルであった3つのグループの練習後の知識レベルの増加が観察された。バーチャルアナログスケール(VAS)のストレスレベルは、標準化された患者群の学生の方が他の群よりも高かった。学習満足度の平均点は、標準化患者群の学生の方が高かった。部分タスクトレーナー群の学生は学習に対する自信の得点が低かった。学生のスキルスコアは、標準化患者実習群の方が他の学生より低かった。
RESULTS: An increase was observed in post-practice knowledge levels of the three groups which had similar knowledge levels before the practice. Virtual Analog Scale (VAS) stress levels of the students in the standardized patient group were higher than others. The students' mean scores of satisfaction in learning were higher in the standardized patient group. The students in the partial task trainer group had lower scores of self-confidence in learning. Skill scores of the students were lower in the standardized patient practice than others.
結論:
シミュレーションをベースにした体験は、学生が実際の実習で経験する可能性のある状況を事前に体験する機会を与えてくれます。そのため、標準化された患者群の中でリアリティが増すことで、実際の実習でのパフォーマンスが向上する可能性があります。
CONCLUSION: Simulation-based experiences give students the opportunity of experiencing situations they may experience in the actual practice beforehand. Therefore, this may increase their performance in real practices, as reality increases in the standardized patient group.
Copyright © 2020. Published by Elsevier B.V.