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退院者と残留者を比較した病院看護師の職業的特徴と勤務態度
Professional characteristics and work attitudes of hospital nurses who leave compared to those who stay.
PMID: 32654342 DOI: 10.1111/jonm.13090.
抄録
研究の目的:
イスラエルの2つの病院に退職した看護師と残留した看護師の特徴と態度を比較し、退職の理由を評価する。
AIM: To compare characteristics and attitudes of nurses who resigned and those who remained in two Israeli hospitals, and assess the reasons for leaving.
背景:
看護師の離職率は、特に深刻な看護師不足を考えると、現在の医療システムにおける世界的な問題となっている。看護師のリテンションには、退職する看護師の特徴や態度、退職理由の理解が必要である。
BACKGROUND: Nurse turnover is a current global problem in healthcare system, especially given the severe nurse shortages. Retention of nurses requires an understanding of the characteristics of the resigning nurses, their attitudes and their reasons for leaving.
方法:
退職した看護師100名と残った看護師200名を対象としたマッチングケースコントロール研究を実施した。参加した看護師の職業的特徴と態度を調査するためにアンケート調査を行った。さらに、退職する看護師の退職理由を評価するために出口面接を実施した。
METHODS: A matching case-control study conducted among 100 resigning nurses and 200 matched remaining nurses. Questionnaires were used to survey the professional characteristics and attitudes of the participating nurses. In addition, exit interviews were used to assess the reasons to leave of resigning nurses.
結果:
辞職する看護師は、他の看護師に比べて学歴が高く、年功序列が少なく、管理職としての地位が低いことがわかった。また、退職する看護師は職業的自律性が低く、職業的昇進への意欲が高かった。退職する看護師によって引用された退職理由は、自宅や労働条件から職場の距離だけでなく、専門的な進歩のために熱望していた。
RESULTS: Resigning nurses had higher education, less seniority, and fewer managerial positions compared to remaining nurses. In addition, resigning nurses had lower professional autonomy and higher aspirations for professional advancement. The reasons to leave cited by the resigning nurses were distance of the workplace from home and working conditions as well as aspiring for professional advancement.
結論:
高学歴であることと、上級職に就く機会が少ないことの狭間にあることが、退職につながる可能性がある。
CONCLUSIONS: The interface between high education and having few opportunities for advanced positions may lead to resignation.
看護管理への影響:
メンタリングプログラムなどの専門的なキャリアパス開発による新人病院看護師育成のための組織的な介入を推奨する。
IMPLICATIONS FOR NURSING MANAGEMENT: We recommend organizational interventions for training new hospital nurses through professional career path development, such as mentoring program.
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