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思春期の精神病理学。脳に基づく病理、感受性、および感受性の役割
Adolescent Psychopathology: The Role of Brain-based Diatheses, Sensitivities, and Susceptibilities.
PMID: 32655684 PMCID: PMC7351097. DOI: 10.1111/cdep.12365.
抄録
精神病理学のいくつかの形態の発症率は、拡大する社会的・文脈的相互作用、ストレス因子、および設定に同調した脳回路の洗練と一致する思春期にピークを迎える。一部の思春期の若者は精神衛生上の困難を経験するが、ほとんどの若者は重大な問題を発症しない。概念的な研究は、青年期の社会的文脈に対する神経生物学的感受性における脳に基づく個人差が、精神病理学と幸福感の発達に一役買っていることを示唆している。本論文では、脳の構造と機能の個人差が、思春期の社会的文脈での経験と精神病理学の関係を中和するという考えを支持する証拠をまとめている。このアプローチが、サイコパスロジーの最大のリスクを抱えている思春期や、ポジティブな結果をもたらす可能性のある思春期、および介入から最も恩恵を受ける可能性のある思春期を特定するための発達研究において、なぜ重要なのかを論じている。
The rates of onset for several forms of psychopathology peak during adolescence, which coincides with the refinement of brain circuitry attuned to expanding social-contextual interactions, stressors, and settings. While some adolescents experience mental health difficulties, most do not develop significant problems. Conceptual work suggests that brain-based individual differences in adolescents' neurobiological susceptibility to their social contexts play a role in the development of psychopathology and well-being. In this article, I summarize evidence supporting the idea that individual differences in brain structure and function moderate the relation between adolescents' social-contextual experiences and psychopathology. I discuss why this approach is important in developmental research designed to identify adolescents at greatest risk for psychopathology or poised for positive outcomes, as well as those who may benefit most from intervention.