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MedEdPORTAL.2020 May;16:10900. 10900. doi: 10.15766/mep_2374-8265.10900.Epub 2020-05-15.

荒野医療(低体温症・脱水症・足首損傷).医療研修生のための小児シミュレーション事例

Wilderness Medicine (Hypothermia, Dehydration, and Ankle Injury): A Pediatric Simulation Case for Medical Trainees.

  • Elizabeth Sanseau
  • Anita Thomas
  • Rosny Daniel
  • Julie Augenstein
  • Douglas Diekema
PMID: 32656321 PMCID: PMC7331961. DOI: 10.15766/mep_2374-8265.10900.

抄録

序章:

荒野でのレクリエーションは、あらゆる年齢層の人々の間でますます人気が高まっている。小児医療提供者は、遠隔地でのリスク軽減のためのカウンセリングや医療上の緊急事態に対応するためのスキルを持つべきである。しかし、原野医療のトレーニングを受けている医師はほとんどおらず、このシミュレーションをベースにしたカリキュラムはこのギャップに対処することを目的としている。

Introduction: Wilderness recreation is increasingly popular among people of all ages. Pediatric providers should have the skills to counsel on risk reduction and respond to medical emergencies in remote settings. However, few physicians receive training in wilderness medicine, and this simulation-based curriculum aims to address that gap.

方法:

このシナリオでは、低体温症、脱水症状、足首の怪我を患っている青年男性が遠隔地にいることを想定しています。このシミュレーションは、シミュレーションされた患者役者と最小限の機器を使用しており、リソースを集中的に使用するものではありません。ケースには、ケースの説明、学習目的、インストラクターのノート、理想的なシナリオの流れの例、予想される管理ミスが含まれています。学習目標を強調した教訓的なパワーポイントも含まれています。

Methods: The scenario features an adolescent male in a remote setting with hypothermia, dehydration, and an ankle injury. The simulation is not resource intensive, utilizing a simulated patient actor and minimal equipment. The case includes a case description, learning objectives, instructor notes, example of ideal scenario flow, and anticipated management mistakes. A didactic PowerPoint highlighting the learning objectives is included.

結果:

シミュレーションは、35名の医療研修生を対象に、都市公園、大自然、教室など様々な場所で1年間にわたって実施された。参加者30名(医学生11名、研修医8名、フェロー11名)がシミュレーション後のアンケートに回答し、シミュレーションによって原野での低体温症、脱水症、足首損傷の管理についての理解が向上したかどうかを尋ねたところ、86%以上が最高点の5点(強く同意)を獲得した。

Results: The simulation was carried out over 1 year in various settings, including urban parks, the wilderness, and the classroom, with 35 medical trainees. Thirty participants (11 medical students, eight residents, and 11 fellows) completed postsimulation surveys; more than 86% gave the highest score of 5 (strongly agree) when asked if the simulation improved their understanding of managing hypothermia, dehydration, and ankle injury in the wilderness.

議論:

このシミュレーションケースは、負傷したハイカーを認識し、緊急対応システムを作動させ、低体温症、脱水症、足首の損傷に対する適切な治療を開始し、搬送のために安定させることができるように、対応者を訓練します。また、原野特有の病状、通常の医療環境以外での医療問題への即応性、チームワークやコミュニケーションのスキルも強化しています。この事例は、医学生、研修医、医師仲間にとっても効果的な学習ツールであることがわかっている。

Discussion: This simulation case trains responders to recognize an injured hiker; activate the emergency response system; initiate appropriate treatment for hypothermia, dehydration, and an ankle injury; and stabilize for transport. It reinforces medical conditions unique to the wilderness, improvisation in managing medical issues outside of the usual health care environment, and teamwork/communication skills. This case has been found to be an effective learning tool for medical students, residents, and fellow physicians alike.

© 2020 Elizabeth Sanseau et al.